Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uzavřeli jsme smlouvu o dílo na rekonstrukci bytového jádra.V době od 19.1 do 9.2.(14+2 pracovní dny).Práce nebyla k tomuto dni dokončena.9.a 10.2.už nikdo nepřišel.Komunikace vázla,telefon nikdo nebral,webové stránky zmizely,e-maily byly podepsány TO I TO koupelny team.Naše reakce na tyto skutečnosti byla výměna vložky v zámku.10.2. přišel e-mail s oznámením,že 13.2.práci dokončí a dílo předají.Nikdo se nedostavil.Dočkali jsme se až druhý den,kdy přivezli dveře k WC,ty však po nasazení nešly zavírat.Odvezli je k údajné opravě s domluvou,že je přivezou druhý den v poledne.O předání díla nepadlo ani slovo.Druhý den nikdo nepřijel a nás obvinili z toho,že jsme jim neotevřeli.20.2. jsme se z e-mailu dozvěděli,že byl smluvní vztah s námi ukončen a zakázka uzavřena. Poslali nám prý předávací protokol (na předání se nedostavil zhotovitel!!!) , osvětlení a 675Kč za dveře.Nic z toho nám nepřišlo.Je zřejmé,že jako firma TO I TO Koupelny neexistuje a stojí za ní firma ÓM transport jejíž jednatel p.R. se již na posledních e-mailech podepsal a reklamaci odmítá. Máme pochybnosti i o tom zda tato firma má provádění těchto prací v živnosti.
Požadujeme slevu za již zaplacené dílo, které bylo nedokončeno,náhradu za nedodané osvětlení a náhradu za nedodané dveře a náklady, které jsme museli vynaložit na opravu vadně udělané dlažby,která bránila funkčnosti dveří.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (rekonstrukce bytového jádra). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Zhotovitel díla je povinen přijmout reklamaci a vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení těchto zákonných povinností může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.