Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobry den, hned se chci omluvit za to ze zde zadnou diaktriku nenajdete.
Dne 12.10.2016 jsem v AAA Auto koupil vozidlo BMW 330D rok vyroby 2002. Po nejakem case uzivani se na motoru a prevodovce se objevili zavady ktere mi znemoznuji auto uzivat. Kvuli tomu ze zavada na motoru byla pomerne tezko odhalitelna a shanel mechanika ktery by mohl to diagnostikovat a pote napsat servisni spravu reklamaci jsem podal 27.02.2017.
Za par dni mi prisla odpoved' ze reklamace je zamitnuta kvuli tomu ze jsem podepsal predavaci protokol, a ze v nem veskere zavady jsou popsane, a ze prodavajicim jsem byl na nevyhovujici stav vozidla upozornen. Bohuzel uplne tak to nebylo, v protokolu je napsano ze motor je hlucny a ze potrebuje vymenu oleje (coz jsem provedl) ale nikde tam neni ani slovo o tom ze potreboval ho vymenit celej (popripade delat kompletni opravy). U prevodovky je napsano ze unika z ni olej a ze je opotrebovana, ale zase nikde ani slovo o tom ze ta prevodovka je treba vymenit.
Take bych chtel upozornit, ze motor M57D30 a prevodovka GM A5S390R slouzi bez nutnosti kompletni opravy cca 500.000Km, momentalne na tachometru mam neco kolem 255.000Km.
Model: BMW E46 330D, VIN: WBAER91030KG81368, SPZ: 2SE 2344
Resenim podle me by bylo aby spolecnost AAA Auto mi proplatila opravu vozidla nebo odstoupeni od smlouvy s tim ze spolecnost zaplati celou castku kterou jsem uhradil ja.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pro případ soudního sporu je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru, ve kterém bude posouzena povaha vytýkané vady. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Vážený pane Leleko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí cca 10tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vazena pani Mikova.
Z vyjadreni spolecnosti dTest a § 2161 odst. 2 OZ jestli se vada projevi do pul roku od prevzeti vozidla ma se za to ze vec byla vadna uz pri prevzeti. Ted' spolecnost AAA Auto International a.s. musi prokazat ze vec nebyla vadna uz pri prevzeti ale ze vadu jsem zpusobil ja behem 5 mesicu uzivani vozidla.
Mimochodem, jak jsem uvedl v popisu stiznosti motor "cvakal" uz pri prevzeti ale vas prodejce mi rekl ze je "nadherny zvuk naftoveho radoveho setivalce", pak jsem docela dlouhou dobu hledal mechanika kterej by mi to mohl diagnostikovat a sepsat servisni spravu. Je mozne to dolozit hovory v vasi telefoni linkou, pokud jsou ovsem uschovavany.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
s vozidlem jste ujel 10tis. km a až pak reklamoval vzniklou závadu. Společnost tak trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.