Společnost


OBI Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15064Nevyřízení reklamace dle požadavku - prvních 6 měsíců

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2017, před 8 lety

Lukáš Machačka

Znění stížnosti

Dobrý den,



19.2.2017 jsem reklamoval zboží Vysavač popela Einhell TC-AV 1250 zakoupený 12.2.2017. Vysavač popela přestal kompletně fungovat, proto tedy uplatňuji reklamaci, tj. do 14 dní od zakoupení. A vzhledem k uváděným vlastnostem o výdrži a funkčnosti tohoto vysavače považuji za podstatné porušení smlouvy, že výrobek přestane fungovat po týdnu, kdy byl použit cca 3x.



Vzhledem k možnosti v prvních 6 měsících využít rozšířených možností dle zákonných podkladů § 2161 a § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 13, § 19 odst. 3 a § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele jsem žádal o odstoupení od kupní smlouvy.



Reklamace byla vyřízena 28.2.2017 s tím, že na prodejnu jsem se dostavil 1.3.2017 v 8:00hod., kde mi bylo sděleno, že reklamace byla uznána, avšak o vyřízení reklamace rozhodl servis tím způsobem, že vadu odstranil opravou, což je v rozporu s mým požadavkem a nárokem, tzn. prodejce resp. servis si sám zvolil, jakým způsobem bude vyřízena reklamace, což je v rozporu se zákonem.


Číslo reklamačního listu: M025-2017-0224 s poznámkou. že nesouhlasím s vyřízením reklamace resp. s opravou (Zboží ponecháno na prodejně).

Po podání stížnosti na stránkách společnosti OBI ČR, jsem byl kontaktován vedoucí prodejny Mladá Boleslav, s kterou jsem již tuto věc řešil přímo na prodejně, která nebyla ochotna mi příliš pomoci a kupodivu ona sama odpovídala na moji stížnost podanou skrze stránky OBI.cz.


Produkt

Vysavač popela Einhell TC-AV 1250


Požadované řešení

Požadované řešení: odstoupení od KS - na základě podstatného porušení kupní smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.3.2017 06:30, před 8 lety

Jestliže se vada na věci projeví v prvních 6 ti měsících od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Pokud reklamaci zamítá, měl by své rozhodnutí řádně odůvodnit, nejlépe podložit znaleckým posudkem.

Pokud se jedná o vadu odstranitelnou, má kupující primárně nárok na bezplatnou opravu věci. Dodání nové věci je možné požadovat jen pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz je kupující oprávněn jen za předpokladu, že vadu nelze odstranit a dodaní nové věci není možné, popřípadě pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Spotřebitel si místo uvedených nároků může vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny.

Bylo-li tedy možné vadu odstranit opravou, postupovala společnost v souladu se zákonem.

Při oprávněné reklamaci má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Kupující má pak například právo na náhradu nákladů spojených s dopravením věci k prodejci za účelem vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2017 11:07, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.