Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
24.9.2016 jsem zakoupil u spolešnosti CZC.cz Apple iPhone 7 256GB Black, který byl inzerován s krytím ip67, což znamená odolnost ponoření do kapaliny v hloubce 1,5m na 30-min. Čekal jsem tedy, že případné zasažení vodou nebude problém. Před 14-dny jsme byli na dovolené na Mauriciu, kde jsme měli výlet na 4-kolkách a bohužel pršelo. Telefon jsem měl v kapse, avšak oděv se samozřejmě promočil až k telefonu. Následně po návratu telefon nefungoval a začal se zamlžovat. Po návratu z dovolené jsem dal telefon na reklamaci do iOpravna.cz (2.3.2017), kde mi takřka okamžitě přišla zpráva, že telefon není na reklamaci a že lze udělat pouze opravu výměnou za 10594,- s DPH. Vzhledem ke skutešnosti, že telefon by měl být minimálně vodě odolný, nesouhlasím s postupem reklamačního řízení. Telefon stál cca 27-tis a bylo inzerováno, že má krytí ip67, což byl i hlavní důvod ke koupi a přechodu z modelu iPhone 6S.
Předem děkuji za pomoc.
Ladislav Motl
iPhone 7 256GB Black - SN: DNPSCZFTHG7Q
prosím o výměnu / opravu telefonu adekvátním způsobem
|
Tweet |
Odpovědný za vyřízení reklamace je vždy prodávající a to i v případě, pokud byla k vyřizování reklamace určena jiná osoba. Stížnost proto přeřazujeme na společnost CZC.cz s.r.o. Na žádost této společnosti také dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Motl.
Prosím vás o zaslání čísla reklamace, abych vaši reklamaci mohl dohledat a prověřit.
Děkuji.
Michal Stýblo
Dobry den,
reklamaci resim na primo s Applem pres servis iOpravna.cz - DirectCom, s.r.o., ktery je autorizovany servis Apple. Predpokladam, ze CZC by stejne predavala telefon k nekteremu z autorizovanych servisnich partneru Apple. Nevidim tedy duvod, proc dTest preradil stiznost k Vasi spolecnosti....
Jinak cislo reklamace je: Apple Case: 100149126372
Spise by mne zajimalo ze strany dTestu, jake jsou sance v tomto pripadu na uspech, pokud se zavadaprojevila 5-mesicu po koupi (tusim, ze do 6-mesicu od koupe je dukazni bremeno na strane vyrobce).
Predem dekuji
L.Motl
Jak již bylo uvedeno výše, za vady na výrobku odpovídá vždy prodávající a to i v případě, pokud je pro vyřizování reklamací určena třetí osoba (autorizovaný servis), protože spotřebitel uzavřel kupní smlouvu s prodávajícím (nikoliv s autorizovaným servisem). Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyřízením reklamace, je nutné se obrátit na prodávajícího, neboť ten nese odpovědnost za bezvadnost výrobku. Proto byla stížnost přeřazena na společnost CZC.cz s.r.o.
Je pravdou, že při uplatnění reklamace v prvních 6 měsících od převzetí zboží je důkazní břemeno ohledně prokázání bezvadnosti zboží při převzetí na prodávajícím. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky uvedené v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Dobrý den pane Motl.
Pokud s vyjádřením servisu nesouhlasíte, doručte k nám telefon k reklamaci se všemi doklady od servisu. Zjistíme vám přesné vyjádření a ověříme zda bylo zamítnutí ze strany servisu oprávněné.
S přáním hezkého dne.
Michal Stýblo
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: