Společnost


Central Import s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#15088Nedodržení zákonné lhůty 30 dnů pro vyřízení reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2017, před 8 lety

Jana Nedbalá

Znění stížnosti

Dne 23.8.2016 jsem na internetu zakoupila mobilní telefon LG D855 G3 - dodavatel BRD Company. Po 4 měsících mobil přestal fungovat, pokud nebyl připojen na nabíječku. Dne 3.1.2017 jsem ho poslala na adresu dodavatele k reklamaci. 4.1. mi přišla do e-mailu informace, že reklamaci zaevidovali a bude vyřízena nejpozději do 30 dnů. Jelikož v tomto termínu reklamace vyřízena nebyla, a ani jsme se nedohodli na prodloužení 30ti denní zákonné lhůty, odstoupila jsem formou e-mailu dne 3.2.2017 od kupní smlouvy. Na tento e-mail nebyla vůbec žádná reakce, a tak jsem dne 17.2.2017 odstoupení od kupní smlouvy poslala doporučeně/včetně všech potřebných příloh/. Toto odstoupení bylo na firmu BRD doručeno dne 20.2.2017. I přes obdržené písemné odstoupení od kupní smlouvy mi dne 21.2.e-mailem zaslali info, že reklamaci uznali, a že mi opravený telefon posílají. Ten mi byl doručen 22.2.2017/bohužel jsem byla mimo republiku, tak jsem nemohla reagovat/.Dne 24.2.2017 jsem telefon spolu s nesouhlasem s vyřízením reklamace a s trváním na odstoupení od kupní smlouvy zaslala zpět na BRD Company a stanovila jsem termín vrácení zaplacené částky na 3.3.2017. Bohužel opět žádná reakce. Závěrečná rekapitulace - reklamaci převzali 4.1.2017 a vyřídili 22.2.2017, a to bez jakékoliv komunikace.


Produkt

reklamované zboží: mobilní telefon LG D855 G3 16GB černý


Požadované řešení

Opravený telefon rozhodně nechci/samozřejmě jsem si pořídila telefon nový/ , trvám na odstoupení od kupní smlouvy a žádám o vrácení částky 5.970,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 11:52, před 8 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodávající porušil svou zákonnou povinnost (nevyřídil reklamaci včas), může také spotřebitelka podat podnět České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2017 12:43, před 8 lety

Spotřebitelka nás informovala, že se spor podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.