Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den dnes 17.11.2015 jsem si zakoupil boty v Humanicu v Brně.Ze začátku byly naprosto v pořádku a nyní se mi odloupává kůže z paty. Byl jsem v Humanicu na reklamaci a tam mi řekli, že podpatek zbrousí a bude bota funkční a prý krásná. Ale já trval na původním stavu bot a ne, aby vypadaly uplně jinak. Požadoval jsem odstoupení od kupní smlouvy a poté na mě paní prodavačka začala křičet, že to není možné a různé výmluvy.Docela mě to zarazilo, takové jednání paní prodavačky, bohužel si nevzpomenu na jméno. Nakonec to teda uvedla do zprávy a nyní mi bylo odpovězeno, že reklamace byla vyřízená jako neoprávněná. Požadoval bych finanční náhradu. Děkuji Ivančík
Pánská obuv 1x2-24-35-0787-2 vel.43 cena 2.199Kč
Požaduji řešení ve formě vrácení peněz, nový pár bot, výměna za jiné boty, které bych si vybral v té dané hodnotě. Jednu z těchto možností. Děkuji
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li možné zajistit nápravu výše uvedenými způsoby, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Spotřebitel může také místo výše uvedených způsobů nápravy žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.