Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Dne 1.2.2017 mi Česká pošta doručila pojistku na auto na další rok.Po přečtení jsem zjistil,že je opět navýšena,tak jsem se rozhodl tuto pojistku ukončit a sjednat jinde levnější.6.2.2017 jsem se telefonicky informoval na pobočce Allianz,jak postupovat.Pojištění mi konči 31.3.2017.Pojištovnou mi bylo zděleno,že původní pojistku dokážou ponížit na částku se kterou jsem souhlasil.Kalkulace pojištění mi byla doručena e-mailem 6.2.2017.Odpovědná osoba se kterou jsem jednal mi nezdělila důležité informace k uzavření nové pojistné smlouvy.Např.že při pojištění oken mám 50% spoluůčast na 6 měsíců.Dále,že musím dokladat 2x ročně stav najetých Km a dokonce,že pojištovna může zpětně navýšit cenu pojistného dle ujetých Km.Pokud bych tyto informace měl při kalkulaci nového pojištění v žádném případě bych na tyto podmínky nepřistoupil!Podmínky pojištovny k nové smlouvě jsem obdržel dne 7.3.2017 a tudíž je podle pojištovny 6ti týdenní lhůta na výpověd promarněná.
Tímto žádám pojištovnu Allianz o řádné ukončení pojistné smlouvy č.737159275
Výpověd stávajícího pojištění jsem zaslal Českou poštou dne 8.3.2017.
|
Tweet |
Změní-li pojistitel výši pojistného, je povinen toto oznámit pojistníkovi nejpozději dva měsíce před dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl. Pojištění v takovém případě zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno.
Pokud tedy spotřebitel projevil nesouhlas se změnou výše pojistného do jednoho měsíce od doručení upozornění na tuto změnu, pojištění by mělo zaniknout uplynutím stávajícího pojistného období.
Uzavřel-li spotřebitel s pojistitelem novou smlouvu za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, která měla nahradit smlouvu starou, má spotřebitel možnost tuto novou smlouvu vypovědět ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud při uzavírání smlouvy nebyly spotřebiteli poskytnuty všechny důležité údaje, začne výše uvedená lhůta běžet teprve ode dne, kdy mu byly všechny důležité údaje sděleny.
Uvedla-li pojišťovna spotřebitele v omyl (pojistné podmínky jsou jiné, než které byly přislíbeny), mohlo by se jednat o klamavé konání podle § 5 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele, jenž patří mezi zakázané obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že pojišťovna porušila svou zákonnou povinnost, bude vhodné se obrátit na Českou národní banku, která vykonává dozor v oblasti pojišťovnictví.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.