Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Měl jsem pojištěné své vozidlo (povinné ručení a havarijní pojištění) u Allianz. Čtyři roky se platilo pojištění bez žádné pojistné události.
V srpnu roku 2016 jsem vozidlo převedl a tedy pojištění pozbylo platnosti. Změnu majitele jsem jim hlásil přes kontaktní formulář. Spolu se zasláním kopie TP. Bohužel žádné potvrzení nepřišlo a je pravdou, že jsem toto neřešil a považoval za vyřízené.
Nyní mi přišly platební údaje pro prodloužení pojistky. Z toho jsem pochopil, že ukončené pojištění není.
Allianz jsem tedy opětovně kontaktoval se zasláním TP (jak mi poradila jejich operátorka, že se to určitě zdárně vyřeší). Z Allianz mi ale přišlo vyjádření stylu "doložte zaslání, jinak se s Vámi nebudeme bavit". Resp. jinak mi vrátí 34 Kč a to pouze pokud jim pošlu další extra email, že 34 Kč chci zpět.
Zkusil jsem jim podat stížnost, že nemohu doložit výpověď, že jsem ji dával přes kontaktní formulář, ale že dokládám, že auto bylo k danému datu odhlášeno a další plnění tedy ani nemohlo být (nejedná se o bezdůvodné obohacení?) a že ani z pojištění za celou dobu trvání nebylo žádné plnění. Tak by snad mohli smlouvu ukončit.
Tak ne.
A ještě mi odpověděli, že ukončením smlouvy dříve (než teď před týdnem) by: " zrušením smlouvy v rozporu s ustanovením zákona a Všeobecných pojistných podmínek bychom se vystavovali postihu."
Vadí mi to, že nemám možnost prokázat, že jsem jim ukončení poslal a oni dál s klidem peníze čerpali. Byť uznávám, že jsem měl požadovat potvrzení apod.
Děkuji předem za pokus o zajištění vstřícného přístupu pojišťovny.
Povinné ručení a havarijní pojištění Allianz
Refundování nevyčerpané části pojistného
|
Tweet |
V případě prodeje vozidla či jiné formy změny vlastnictví povinné ručení zaniká dnem, kdy pojistník tuto skutečnost oznámí své pojišťovně. Pojistka tedy nezaniká automaticky ani ji nelze převádět na další vůz. Ve chvíli, kdy má pojistník doklad o prodeji, musí ho předat prokazatelně pojišťovně a požádat o ukončení pojistky. Lze spotřebiteli doporučit, aby jednání provedl v takové formě, která bude prokazatelná.
O zániku pojištění by se mohly strany dohodnout dle § 2802 občanského zákoníku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.