Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#15103Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2017, před 8 lety

Ondřej Suk

Znění stížnosti

Chytré hodinky Alcatel, vodotěsné. Po roce používání praskl zadní kryt / víčko hodinek a do hodinek se dostal pot = přestaly fungovat. Kryt nebyl mechanicky poškozen uživatelem, což je zřejmé i z pohledu na poškození (prasklina postupoval z vnitřku směrem ven). Reklamace neuznána, protože je kryt prasklý. Dle vyjádření servisu je nezajímá jak a proč praskl. Reklamováno 4x (3x Alza, 1x přímo servis) vždy se stejným výsledkem. Dle mých informací je míra reklamování těchto hodninek u Alzy téměř 40%(informace od pracovníka Alzy, který příjímal reklamaci). Alza nechává posuzovat pouze servisem, jejich vlastní pracovníci tuto reklamaci neřeší. Je to začarovaný kruh.


Produkt

Alcatel SmartWatch SM02


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 10:34, před 8 lety

Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.5.2017 14:51, před 8 lety

Vážený pane Suku,

velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou hodinek dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky. Nicméně při podání reklamací i následně jste uvedl, že toto poškození nebylo způsobeno Vámi.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.5.2017 19:06, před 8 lety


Ondřej Suk

Dobrý den.
Reklamace byla zamítnuta z důvodu vniknutí tekutiny do hodinek. Neřeší ovšem, že do nich tekutina nevnikla vinou uživatele hodinek (nevhodným užíváním). Ve vyjádření servisu je doslova uvedeno "Poškozením, ať už vzniklo jakkoliv nemůže být zaručena 100% voděodolnost. Tím, že je prasklý zadní kryt, může do těla hodinek vniknout pot a tím dojít k poškození vnitřních elektronických obvodů. Jakým způsobem došlo k poškození hodinek není v naší kompetenci zkoumat."

Nikdo tedy neposuzoval příčinu, ale až následek. Z fotografií i při ohledání je patrné, že prasklina krytu začíná uvnitř hodinek a šíří se směrem ven. Nejdříve byla tedy nezaviněná prasklina, následovalo vniknutí potu.

Děkuji za vyjádření.
Ondřej Suk

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2017 06:04, před 8 lety

Zůstává-li stanovisko společnosti neměnné, ale spotřebitel s ním nesouhlasí, bude vhodné nechat si zpracovat posudek od soudního znalce. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.6.2017 09:51, před 8 lety

Vážený pane Suku,

děkuji za zprávu. Vzhledem k tomu, že při nahlášení závady uběhlo již 14 měsíců od nákupu, doporučuji v tuto chvíli jedině posudek soudního znalce. Je mi to líto, nemám možnost jakkoliv posoudit příčinu praskliny.

V případě nových skutečností, které vyplynou z případného posudku soudního znalce, ráda pro Vás situaci znovu prověřím.

Děkuji Vám za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2017 08:13, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.7.2017 09:48, před 8 lety


Ondřej Suk

Hodnocení: