Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamovala jsem vodotěsnou kameru Gopro Hero5, dva týdny po jejím zakoupení. Používala jsem jí při šnorchlování a jakmile jsem šnorchlovala hlouběji, tak měla i speciální Supersuit, ačkoliv být nemusí. Byla mi vrácena jako neuznaná s odůvodněním:
stopy soli na krytkách /ano, byla používána v moři/, vrypy u zapínací přezky vnějšího obalu /ano, nelze ji normálně pouze prsty otevřít, ale toto je pouze venkovní obal, který nemá vliv na tělo aparátu, které je uvnitř, samotný obal není voděodolný, tudíž vryp na něm nemá vliv na vodotěsnost samotného těla kamery/, rýhy kolem objektivu /nechápu jak lehké poškrábání má vliv na vodotěsnost/.
Kamera GOPRO Hero5 Black, produkt OG011x3
Výměna za jinou kameru. Nejde mi o peníze, ale chci používat voděodolnou kameru, tak jak mi byla prodána
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem. Jestliže bylo prodejcem deklarováno, že se jedná o vodotěsnou kameru, pak kamera musí odpovídat deklarované jakosti a být vhodná k danému účelu.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Medřická,
omlouvám se za pozdější reakci. Prověřovala jsem případ Vaší reklamace a zjistila jsem, že kolegové s Vámi již vše dořešili k Vaší spokojenosti - 23.3.2017 Vám odeslali novou kameru.
Mrzí mě nesprávné řešení Vaší reklamace v servisu a jsem ráda, že jsme pro Vás situaci napravili.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.