Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#15104Neuznaná reklamace vodotěsné kamery, prý byla vystavena vlhkosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2017, před 8 lety

Simona Medřická

Znění stížnosti

Reklamovala jsem vodotěsnou kameru Gopro Hero5, dva týdny po jejím zakoupení. Používala jsem jí při šnorchlování a jakmile jsem šnorchlovala hlouběji, tak měla i speciální Supersuit, ačkoliv být nemusí. Byla mi vrácena jako neuznaná s odůvodněním:
stopy soli na krytkách /ano, byla používána v moři/, vrypy u zapínací přezky vnějšího obalu /ano, nelze ji normálně pouze prsty otevřít, ale toto je pouze venkovní obal, který nemá vliv na tělo aparátu, které je uvnitř, samotný obal není voděodolný, tudíž vryp na něm nemá vliv na vodotěsnost samotného těla kamery/, rýhy kolem objektivu /nechápu jak lehké poškrábání má vliv na vodotěsnost/.


Produkt

Kamera GOPRO Hero5 Black, produkt OG011x3


Požadované řešení

Výměna za jinou kameru. Nejde mi o peníze, ale chci používat voděodolnou kameru, tak jak mi byla prodána


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2017 10:27, před 8 lety

Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanovuje, že zboží musí odpovídat určité jakosti, tedy musí mít ujednané a deklarované vlastnosti, musí být způsobilé k účelu, k němuž se obvykle používá nebo který prodejce uvádí a musí také odpovídat ujednaným a popsaným vlastnostem. Jestliže bylo prodejcem deklarováno, že se jedná o vodotěsnou kameru, pak kamera musí odpovídat deklarované jakosti a být vhodná k danému účelu.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.5.2017 15:00, před 8 lety

Vážená paní Medřická,

omlouvám se za pozdější reakci. Prověřovala jsem případ Vaší reklamace a zjistila jsem, že kolegové s Vámi již vše dořešili k Vaší spokojenosti - 23.3.2017 Vám odeslali novou kameru.

Mrzí mě nesprávné řešení Vaší reklamace v servisu a jsem ráda, že jsme pro Vás situaci napravili.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2017 17:11, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2017 07:53, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.