Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.10. mně kontaktovala po telefonu firma Stabil Energy. Stále jsem zdůrazňovala, že chci zůstat u RWE, ale protože špatně slyším tak jsem na konec souhlasila s posláním smlouvy, že si ji přečtu. Smlouva přišla 31.10. Hned jsem kontaktovala RWE co se mi stalo a že chci zůstat jejich zákaznicí. Oni poslali rychlého kurýra,/7.11./ dala jsem jim plnou moc a oni zařídili odstoupení od firmy Stabil Energy. 11.11. (od 11.11.2016 jsem začala být jejich zákazníkem) a také jsem dostala rozpis plateb od Stabil Enegy, ihned jsem kontaktovala RWE a tam mi sdělili, že je vše v pořádku, že smlouvu zneplatnili. 26.2.2017 mi přišla faktura od Stabil Energy na 13 890,- / 5 889,66 za plyn a deaktivační poplatek 8 000,- Kč. RWE má prý vše v termínu zařízené, ale Stabil Energy trvá na pokutě. Psala jsem na Energetický úřad, zatím žádná odezva. RWE řeší a já platím.Ptám se je to v mezích zákona? Stihla jsem termíny podle zákona?
Rozhodně si myslím, že mi neměl být účtovám deaktivační poplatek, když jsem se vešla do všech smluvních termínů. Ráda bych, aby se obě společnosti řádně písemně vyjádřili, v jakém časovém hormonogramu věškeré kroky podnikly, aby bylo zjevné, kde se stala chyba.
|
Tweet |
Byla-li smlouva o dodávce energií uzavřena během telefonického hovoru, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy.
Jestliže již od uzavření smlouvy uplynulo více než čtrnáct dní, má spotřebitelka možnost smlouvu bezplatně vypovědět ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence. Výpovědní doba je 15 dní a začne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Byla-li výpověď společnosti zaslána nejpozději do patnáctého dne po zahájení dodávky energií, nemůže společnost žádat po spotřebitelce žádný poplatek.
Má-li spotřebitelka pochybnosti o oprávněnosti poplatku, má možnost se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Zákaznice, paní Motyčková Jana, u naší společnosti Stabil Energy, s.r.o. dne 25.10.2016 uzavřela distanční smlouvu. 3.11. 2016 paní Motyčková volala na naší infolinku, že s uzavřenou distanční smlouvou nesouhlasí a zašle písemné odstoupení. Naše společnost však ukončení smlouvy neeviduje. Dne 11.11.2016 byla zákaznice připojená u naší společnosti na dodávku plynu . V tento den byla také informována naší operátorkou, že u naší společnosti došlo k připojení. Zákaznice nejevila žádný nesouhlas, naopak byla velmi pozitivní. Poté však byla podána žádost o převod zákazníka od jiného dodavatele k 16.12.2016. Naše společnost vzhledem k tomu, že neobdržela odstoupení ani výpověď, zadala protest přes portál OTE, kde je viditelné, z jakého důvodu nechceme změnu dodavatele schválit. Jelikož naportále OTE není viditelné, který dodavatel si o odběrné místo žádá, není možné se s žadatelem jakkoliv spojit a informovat ho, že zákazníka vystavuje smluvní pokutě za předčasné ukončení. Odběrné místo se tedy i přes náš protest odpojilo. Následně bylo zákaznici vystaveno konečné vyúčtování za období, kdy byla u naší společnosti připojená a do fakturace byl zahrnut deaktivační poplatek za nedodržení smluvních podmínek. Zákaznice nás informovala, že společnost Innogy měla za ni zaslat výpověď. Bohužel neevidujeme žádnou výpověď od společnosti Innogy. Tímto krokem byla paní Motyčková jiným dodavatel vystavena deaktivačnímu poplatku."
Pokud opravdu stávající dodavatel energií smlouvu se společností STABIL ENERGY s.r.o. řádně neukončil, mohla by spotřebitelka žádat po tomto dodavateli náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením dohody o zastoupení při ukončení smlouvy se společností STABIL ENERGY s.r.o. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, omlouvám se za opožděnou odpověď.Konečne věc dospěla ke zdárnému konci. To co píše Stabil Energy ve svém vyjádření, není pravda. 3.11 2016 jsem jim netelefonovala a ani společnost 11.11. 2016 na nic neupozornila.
Jediné co pomohlo, že jsem se obrátila na Energetický regulační úřad. Úřad provedl šetření a na základě toho mi Stabil Energy musel peníze vrátit. Ale i s tím vracením jim to dělalo dost potíže vrátit peníze v termínu. Všem doporučuji si dát velký pozor na tyto společnosti. Jediné řešení je ERÚ.
Přeji hezký den. Motyčková