Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3. 3. 2016 jsem na froothie.cz koupila mixér Optimum za 6 300,-
1. 2. 2017 se mixér porouchal, na kontaktním tel. mi p. V. sdělila, že se jedná o velice nebezpečnou závadu. Na dotaz, kam mixér zaslat řekla, že mám poslat email a budu informována.
2. 2. jsem odeslala email + fotografii závady.
Následujících 20 dní mi chodilo od p. S. a p. V. nesčetně emailů. Na vše jsem reagovala, posílala fotografie. Reklamační protokol mi vystaven nebyl. Kam mixér zaslat, jsem nezjistila.
23. 2. jsem se dovolala p. V. (často měla zrovna „plné ruce tašek“ nebo právě utěšovala plačící dítě), ta mi na mé naléhání sdělila adresu kam jsem mixér vč. dokumentů odeslala.
27. 2. byl doručen a p. V. mi napsala, že čeká na potvrzení od vedení, že mi pošlou nový.
7. 3. 2017 mi volala p. V., ať ji řeknu adresu, že pošle mixér. Nevěděla ovšem o jaký mixér jde, s tím, že mi dá vědět. Pak mi napsala, že mixér byl opraven. O jakou závadu se jednalo a proč se způsob vyřízení reklamace změnil, mi neřekla, s tím že ona reklamace neřeší. Na další tel. už nereagovala, žádná další info. k reklamaci nepřišla.
Vším shora uvedeným se pro mě prodejce stal zcela nedůvěryhodným a 7. 3. jsem písemně odstoupila od smlouvy a žádala vrácení peněz, protože reklamace nebyla vyřízena v zákonné lhůtě.
Odpověď p. V. byla, že odstoupení od smlouvy lze pouze do 30 dnů po obdržení mixéru, takže nelze peníze vrátit.
mixér OPTIMUM 8200 černé barvy, sériové číslo přístroje 8213985
Vzhedem k tomu, že 30ti denní lhůta na vyřízení reklamace počíná oznámením reklamace prodejci, žádám pro promarnění této lhůty vrácení kupní ceny za mixér spolu s vynaloženým poštovným.
|
Tweet |
Podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající nebo jím pověřený pracovník povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
V rámci vyřízení reklamace do 30 dnů musí prodávající spotřebiteli umožnit věc si převzít, tzn. vydat osobně nebo doručit jiným možným způsobem, na kterém se dohodli, např. poštou. Je tedy součástí 30 denní lhůty na vyřízení reklamace také zaslání zboží.
Doporučujeme tedy upozornit prodávajícího na to, že pokud překročí lhůtu k vyřízení reklamace, pak porušuje zákon o ochraně spotřebitele.
Jestliže ve lhůtě reklamaci nevyřídí, pak se jedná o podstatné porušení smlouvy podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. A v takové případě lze podle § 2106 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může kupující odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz za zboží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Velké Británie, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum. Evropské spotřebitelské centrum (ESC) poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, z Islandu či Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Zákazníce si objednala mixér Optimum 8200 dne 29. února 2016 . Ona kontaktovala náš zákaznický servis 2. února 2017 a uvedla, že mixér Optimum 8200 má problém s uvolněnou hřídelí na vrchu základny mixéru. Vše máme uvedeno v naší emailové korespondenci. Díky změně zaměstnanců v našem týmu podpory a nedorozumění, se vše pozdrželo, jinak by byla reklamace řešena mnohem rychleji
Technický tým z naší Australské centrály potvrdil, že mixér musel být poslán k opravě. Zákazník byl ihned informován, že mixér bude buď opraveny nebo v případě potřeby vyměněn za nový.
Dne 27. února 2017, mixér byl přijat našim servisním týmem. Technický tým opravil mixér a zákazník byl kontaktován a informován našim týmem zákaznické podpory dne 7. března 2017, že oprava byla provedena a mixér byla v plném provozním stavu a problém nebyl nic závažného. Mixér byl tedy zaslán klientce ihned i se zprávou o provedení opravy z našeho servisního centra, která byla přiložena k balíku. Klientka odmítla doručený balík přijmout a vše máme i potvrzeno od našeho kurýra. Mixér byl tedy doručen zpět do servisního centra.
Dne 28. března jsme kontaktovali zákazníka a nabídli jí bezplatný nový mixér Optimum G2.1 jako gesto dobré vůle pro nepříjemnosti tímto způsobené.
Zákazník ještě odpovědět na naši nabídku vyrovnání.
Děkuji!
Tým Froothie
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.