Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, dne 5.2.2017 jsem si vyhlédl vůz na stránkách AAA Auto a poté té telefonickém zjištění informací o voze mi bylo řečeno,že vůz je na jiné pobočce než je pro mě nejbližší pobočka v Ostravě. Bylo mi sděleno,že není problém když složím vratnou zálohu na pobočce v Ostravě tak vůz přivezou na pobočku k prohlédnutí. Prodejce na pobočce jsem seznámil s danou situací a ten se mě ptal proč mám zájem o ten vůz. Zdůvodnil jsem mu,že hledám spolehlivé vozidlo staré max 5let a potřebuju vozidlo na LPG z důvodu denního dojíždění do práce cca 200km. Řekl,že není problém vybral si vůz na benzín a přikoupit si u nich přestavbu na LPG za 26 000 Kč. Tak jsme se poohlédli po jiném vozidle. V databázi prodejce hledal vůz podle mých požadavků a to:vůz Kia nebo Hyundai, 1 majitel,stáří max. 5 let, počet ujetých km max 60 000, takové které opravdu půjde předělat na LPG a spolehlivý vůz bez dalších investic a vad. Po poradě s prodejcem jsem si vybral vozidlo Hyundai I30 jelikož splňovalo mé podmínky.Při prohlídce vozidla mnou a mých mechanikem jsme neviděli žádné vady na vozidle a vůz vypadal jako by byl nový.Prodejce mě ujišťoval stále tím,že vozidlo je pouze 5let staré a má ujeto jen cca 57 000 km a je po pečlivém majiteli,který vůz řádně udržoval a servisoval a proto vozidlo vypadá tak jak vypadá a je také bez závad. Při zkušební jízdě po Ostravě,cca 10 minut. Zkušební jízda proběhla bez problému a prodejce mě znovu ujišťoval,že vozidlo je v bezvadném stavu a že jde předělat na LPG. Přistoupil jsem tedy ke koupi vozidla na úvěr viz stížnost podaná na těchto stránkách dne 3.3.2017. Při podepisování smlouvy mi byl předán certifikát na přestavbu na LPG. Dne 21.2.2017 po ujetí cca 150 km od koupě vozidla se mi při jízdě rozsvítila kontrola MIL (kontrolka palivového a emisního systému)-tak jsem dal vozidlo do autorizovaného servisu aby zjistili příčinu signalizace kontrolky. Výsledek ze servisu: zjištěna příliš slabá efektivita katalyzátoru,únik chladící kapaliny v oblasti těsnění pod hlavou válců, únik oleje z gufera klikové hřídele. Podotýkam,že jsem z vozidlem ujel pouze cca 150km. Servis mi vykalkuloval náklady na opravu cca 40 000 Kč bez DPH. 28.2.2017 jsem jel k prodejci reklamovat závady na vozidle a žádat o prodloužení platnosti certifikátu na přestavbu na LPG, jelikož mi bylo při koupi zatajeno,že je tam platnost pouze 2 měsíce. Na lhůtu jsem nebyl upozorněn,protože kdybych to věděl,nesouhlasil bych s tím. 9.3.2017 mi přišlo zamítnutí reklamace,cituji přesné znění: Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady za níž prodávající odpovídá a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši 20 000 Kč. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet. Uvedena nabídka je platná do 18.3.2017. Pro proplacení nabízené slevy bude nutná Vaše osobní návštěva na pobočce AAA Auto Ostrava-oddělení reklamací k podpisu originálu dohody o narovnání reklamace.Sebou si prosím vezměte OP,doklad o provedené opravě a číslo účtu na který bude nabízená sleva zaslána.
Podle mě se jedná o skryté vady na vozidle,které mi byly prodávajícím zatajeny a vozidlo v takovém stavu nelze řádně užívat k účelu pro jaký jsem vůz zakoupil. A v takovém stavu nelze ani provést přestavbu na LPG. Kdybych o těchto závadách věděl tak by jsem si dané vozidlo nekoupil a už vůbec né za cenu 200 000 Kč. Při reklamaci na pobočce mi bylo pracovníkem AAA Auto řečeno,že se jedná určitě o skryté závady a zřejmě může dojít i k výměně vozu. Přes telefon mi bylo sděleno,že mi bude dán příspěvek na opravu oněch 20 000 Kč a to z důvodu stáří vozidla a počtu ujetých km. A nakonec mi poslali takové stanovisko viz výše.Podotýkám,že z vozidlem do zjištění závad jsem ujel pouze cca 150 km. Mám obavy z toho,co za závady se ukáže po ujetí cca 4000 km.
1.oprava vozidla v autorizovaném servisu a zaplacení celé faktury ze strany AAA AUTO
2.prodloužení platnosti certifikátu na LPG
3.nebo odstoupení od celé kupní smlouvy a vrácení mých poplatků při koupi vozidla (akontace a splátky úvěru)
|
Tweet |
Pokud zaměstnanci společnosti uvedli spotřebitele v omyl o podstatné okolnosti, kvůli které se spotřebitel rozhodl sjednat kupní smlouvy, mohl by spotřebitel také namítat neplatnost této smlouvy. Byl-li při prodeji vozidla užit nepravdivý údaj, jedná se o klamavé jednání, které patří mezi zakázané obchodní praktiky podle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za skryté vady. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Pro případ soudního sporu je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru, ve kterém bude posouzena povaha vytýkané vady. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Vážený pane Šuto,
mám informaci, že je věc v řešení. Věřím, že jste byl kolegy již informován o detailech a dalším postupu. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den. Ano máte správnou informaci že věc je v řešení. Byl jsem informován o dalším postupu až na základě toho že mi česká obchodní inspekce poradila zatím jak postupovat. Termín dodání faktur za opravu mi byl prodloužen do 15.4 a poté mi proplatí již výše zmíněných 20000 kč a přestavba na LPG taky prodloužena do 15.5.2017. Ale nevím jak to ve výsledku bude jelikož vozidlo už mám týden v autorizovaném servise a stále není opraveno jelikož jsou tam asi vady které na první pohled nebyly vidět. Takže když to shrnu tak vozidlo platím už 2 měsíce a ještě jsem ho nevyužil pro účely pro které jsem ho kupoval a ani nevím jak to celé dopadne
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Paní Miková. Nevím jaké máte Vy informace ale podle mě ještě záležitost nebyla vůbec uzavřena, jelikož mi žádné písemné vyjádření poštou ještě nepřišlo.Přitom na pobočce při doložení faktur mi nebo přesněji nám říkal že to dojde tak -/+ do 5 dní a bude mě informovat i telefonicky. Ale ani to se nestalo. Takže stále čekám na nějaké písemné vyjádření o řešení,zániku,ukončení,proplacení faktur z vaší společnosti. Jediné jisté je že už nikdy u vaší firmy vozidlo kupovat nikdy nebudu, jelikož nejste podle mého názoru vůbec takový jak se na internetu a v televizi předvádíte. Než člověk podepíše všechny potřebné papíry na koupi vozidla tak jste samý úsměv a ochota a po podpisu arogance a velký nezájem. A to nemluvím o stavu vozu jak vždy uvádíte. Ale nebojte o vaší firmě neříkám nikomu že by k vám neměli chodit koupit auto, ale pouze jim řeknu svůj příběh a hned si každý udělá obrázek sám na vaší firmu. A k tomu jim i doporučuji si přečíst i informace a zkušenosti o koupi vozidla jiných lidí kteří píšou svůj problém tady na tyto stránky ať si to pak přeborou podle sebe a zváží jestli u vás koupit vozidlo nebo ne. Ještě mimochodem budu informovat vašeho ombudsmana a seznámím ho koupi vozidla, skrytých závadách na vozidle a defakto celé situaci a zkušenostma s vaší pobobočkou v Ostravě. Jelikož já nebudu dávat ze svého +- 45000 kč za nový katalyzátor když podle všech informací z vaší strany vozidlo bylo bez vad a bez investic do oprav.A mám ještě dotaz. Když mi je poskytnut úvěr od autoleasingu tak proč u vás musí člověk zároveň podepsat žádost o revolvingový spotřebytelský úvěr od společnosti Cetelem? Takové služby nikde ani na stránkách neuvádíte a přesto to dáváte lidem podepisovat a zduráznujete že to je potřeba.
Dobrý den,
prověřovala jsem znovu Vaši záležitost. Kolegové Vás infomovali o nutnosti dodání správné faktury, aby mohla být věc dořešena a sepsána dohoda o narovnání reklamace. Termín na dodání faktury Vám byl následně prodloužen do 20.6.2017.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den. Prosím o chvíli strpení. Zítra 9.6 vezu doložit fakturu za výměnu katalyzátoru do AAA ( cena 38000). Poté počkám na vyjádření AAA k reklamaci a hned vzápětí napíši zde celkové vyjádření a hodnocení ať i lidé který čtou můj příběh vydí jak vše dopadlo
Stížnost tedy ponecháváme přeřazenou na spotřebitele.
Tak AAA opět nezklamali. 9.6.2017 ráno jsem tam odvezl fakturu o výměně katalyzátoru, byla sepsána dohoda o narovnaní reklamace a ústně mi bylo řečeno, že peníze nejpozději do týdne přijdou na účet. Uběhl týden a peníze žádne nedošly. Chci se zeptat proč pořád taháte zákazníky za nos a neřeknete jim vždy pravdu. Prot se chci zeptat i zde kdy peníze dojdou na účet.
Vážený pane Šuto,
mám informaci, že kolegové se s Vámi již spojili a že Vaše záležitost by tedy měla být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Nikdo me nekontaktoval ale penize uz dosly. A vim ze pri koupi jineho vozidla vasi firmu nikdy nenastivim.