Společnost


NICO SPA

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15149Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 21 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2017, před 8 lety

Katie Horáková

Znění stížnosti

V listopadu 2016 jsme zakoupili v prodejně Nico v Čestlicích pánskou vycházkovou obuv Maldini v hodnotě 2998 Kč. Po čtvrt roce nošení, ne ovšem každodenního, se v postranní části u šněrování roztrhla svrchní část usně.
Rozhodli jsme se tedy k reklamaci. Ta ovšem byla zamítnuta. S nařčením, že poškození bylo způsobeno námi, nesprávným užíváním a manipulací.
Nebyla nám vrácena původní účtenka. Pouze dopis od p. Miceli, kopie reklamačního listu a boty v původním stavu před reklamací.


Produkt

pánská vycházková obuv, 5444 - Maldini, čárový kód výrobku: 2611500461598


Požadované řešení

Bylo požadováno: výměna zboží za jakýkoli jiný výrobek, který je aktuálně v prodeji nebo poukázka na nákup nového výrobku s dobou platnosti 2 měsíce.
Pokud by obuv byli schopni opravit, nebylo to nic proti ničemu. Způsob poškození je obtížně opravitelný, aniž by došlo ke změně vzhledu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2017 08:56, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 12:12, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.