Společnost


STARENTRADE sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15150Nedodání zaplaceného zboží a nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2017, před 8 lety

Veronika Smitková

Znění stížnosti

Dne 29.01.2017 naše rodina objednala a bankovním převodem zaplatila za Notebook HP EliteBook za částku 4.320,- Kč plus poštovné 129,- Kč. Dne 30.01.2017 nám byla potvrzena přijatá platba na účet společnosti. Dne 09.02.2017 jsme učinili dotaz, co se s naší objednávkou děje a zda již byla vůbec odeslána. Dne 10.02.2017 nám bylo jménem Monika Chladíková, specialista zákaznické podpory, sděleno toto: „Zboží bylo již vyexpedováno z našeho skladu v Polsku. Ihned jak si jej přebere dopravce na území ČR, obdržíte číslo pro sledování zásilek“. Dne 15.02.2017 jsme učinili další dotaz, kdy své zaplacené zboží obdržíme, jelikož již uplynula 14ti denní slibovaná dodací lhůta zboží. Obratem žádná odpověď nedorazila, proto jsme svůj dotaz zopakovali dne 17.02.2017. Ještě téhož dne nám pod jménem Ing. Radoslav Pisczek, MBA bylo sděleno toto: „Vážený zákazníku, za náš celý eshop bych se Vám rád omluvil za nedodání Vámi objednaného a zaplaceného zboží. Dodání zboží bylo na pokyn Celní správy z administrativních důvodů pozastaveno na dobu neurčitou. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli Vaší objednávku zrušit a vrátit Vám v plné výši peníze, které jste za objednané zboží uhradili. Peníze budou připsány zpět na Váš bankovní účet do konce příštího týdne“. Ještě jednou přijměte mou hlubokou omluvu za způsobené komplikace, Ing. Radoslav Pisczek, MBA jednatel společnosti STARENTRADE sp.z o.o. provozovatel nákupního portálu vanocnivyprodej.eu. Dne 24.02.2017 jsme toto slibované vrácení peněz urgovali a žádali odpověď, kdy tak bude fakticky učiněno. Dne 25.02.2017 v 04.13 hodin nám bylo stejnou osobou napsáno toto: „Vážený zákazníku, dnes jsme Vám odeslali zpět na Váš bankovní účet peníze za Vaši objednávku. Objednávka byla automaticky stornována. Peníze Vám budou připsány na účet nejpozději do 3 pracovních dnů. Opětovně Vás žádám o přijetí mé omluvy za vzniklé komplikace. Děkuji a jsem s pozdravem Ing. Radoslav Pisczek, MBA jednatel společnosti STARENTRADE sp. z o.o. provozovatel nákupního portálu vanocnivyprodej.eu. A protože se tak opětovně nestalo, tak od 01.03.2017 píšeme neustále další urgence, ale zprávy se nám již vracejí zpět jako nedoručené a internetové stránky již nejdou zobrazit, resp. stránky www.vanocnivyprodej.eu již neexistují.


Produkt

Notebook HP EliteBook 8440p


Požadované řešení

Vrátit okamžitě peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2017 10:57, před 8 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitelka k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.

Trestní oznámení může spotřebitelka podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2017 21:08, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.