Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu loňského roku jsme si nechali zapojit krbová kamna na stávající komín. Komín má dva průduchy: na průduch vyvložkovaný před 2 lety nerezovou vložkou byl připojen plynový kotel, druhý průduch vyvložkovaný starší Al vložkou byl nepoužívaný a chtěli jsme jej využít právě pro připojení krbových kamen. Kominík před zahájením prací nepřekontroloval stav komína načež plynový kotel zbytečně přepojil na starou Al vložku, zároveň na testejný průduch napojil krbová kamna a novou nerezovou vložku uvolnil tak, že se v průduchu zasekla. Kamna nebylo možné uvést do provozu. Protože jsme měli s kominíkem předchozí dobrou zkušenost a uvěřili jsme jeho ujištění, že práci dodělá a kamna uvede do provozu, diletantismus jsme netušili, službu jsme zaplatili. Od té doby na výzvu k nápravě a dodělání práce nereagoval. Zaseknutou vložku jsme museli z komína vyprostit svépomocí a zapojení kamen musel dodělat jiný kominík. Při té příležitosti jsme zjistili rozsah škody a službu jsme se snažili bezúspěšně reklamovat. Vzniklá škoda: zbytečně zničená nerezová komínová vložka, zaplacená služba, která nebyla realizována. Dokumentace v příloze. Děkuji za pomoc, Kleinová.
Kominictví a kamnářství Kamil Pícl Kaznějov, realizace služby: Obora 118 u Kaznějova.
Vrácení celé částky zaplacené za službu 12700,. Kč, případně vyčíslení škody na majetku: cca 13 m dlouhá nerezová komínová vložka 15 cm v průměru 2 roky stará, odečten může být materiál, který byl použit: 2 segmentová kolena 15 cm v průměru a 1m kouřovodu s klapkou.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (napojení krbových kamen na komín). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (skryté vady se mohou objevit i později), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně poté, co je zjistí, nejpozději ale do dvou let od předání díla.
Pokud dílo vykazuje vady, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Bylo-li dílo úspěšně reklamováno, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda (např. byla poškozena komínová vložka), je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.