Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před několika měsíci jsem v internetovém obchodě Huramobil.cz zakoupila telefon Sony Xperia SP, který ovšem vzápětí po obdržení nefungoval, tak jak by měl (konkrétně: nefunguje, respektive funguje vadně, světelná dioda, žádné aplikace nelze přesunovat na paměťovou kartu a během posledního týdne telefon paměťovou kartu úplně přestal rozeznávat).
Reklamaci jsem řešila přes pobočku v Bělehradské 68, nicméně jejich servis mi reklamaci neuznal s tím, že vada se při testování neprokázala. Druhý pokus o reklamaci dopadl naprosto stejně - byla neuznána, přestože telefon pořád viditelně nefunguje, tak jak by měl.
Ráda bych tento problém vyřešila co nejvíce v klidu, přestože v případě nutnosti jsem ochotná investovat do jiného řešení, abych se domohla svých práv.
mobilní telefon Sony Xperia SP, model C5303, sériové číslo YT910980QW
Optimálním řešením by pro mě bylo vrácení peněz za vadné zboží.
|
Tweet |
Do 6 měsíců od koupě se vada považuje za existující již v době převzetí a prodejce musí prokázat opak dle § 616 odst.4 občanského zákoníku.
V případě tohoto rozporu s kupní smlouvou má spotřebitel nárok na výměnu věci nebo její opravu dle § 616 odst.3 občanského zákoníku. Z těchto variant si vybírá spotřebitel.
Jestliže je zde spor o příčině a povaze vady mezi prodejcem a kupujícím, tak se spotřebitel může obrátit na nezávislého odborníka.
Společnost NetComp, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.