Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V červenci jsem dostala k šedesátinám od kolegů 5 kusů dárkových karet společnosti Nákup v akci v celkové hodnotě 5000,00 Kč, abych si udělala radost. Dárkové karty byly zakoupeny v obchodě Albert v Kutné Hoře a platí 1 rok, tj. do 6/2017. Hned jsem si vybrala zájezd, ale nedošlo k úhradě ani k uzavření smlouvy s CK, akce byla obsazena. Chtěla jsem si vybrat jiný zájezd až teď, jaro 2017. Ale společnost neexistuje.
Mám 5 karet, za které si nic nekoupím. Kdyby kolegové dali do obálky 5 bankovek, bylo by použití jednoduché, ale s tím nepočítali, že jejich dárek bude opravdu originální. Co mám dělat? Jak mám postupovat, abych dostala peníze zpět?
5x karta Nákup v Akci á 1000,00, kterou nelze uplatnit na www.nakupvakci/darkomat
Vrácení zaplacených peněz, dárkové karty mám stále v neporušeném obale.
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o poskytnutí služby. Smluvními stranami smlouvy jsou spotřebitelka a poskytovatel služeb, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Podnikatel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - poskytovatel služeb si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitelka objednala službu přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a podnikatelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy byla služba objednána. Poté vznikla spotřebitelce povinnost zaplatit, což učinila a podnikateli vznikla povinnost ubytovat splnit dohodnuté služby. Spotřebitelka může tedy na poskytnutí služby trvat. Doporučujeme kontaktovat podnikatele a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Podnikatel nesl rizika spojená s nabízením služeb přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitelka nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohla uplatnit. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.