Počet nahlášených stížností: | 58 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
narazila jsem na internetový obchod www.postazdarma.cz. Objednala jsem zboží za 199 Kč s tím, že platba proběhne převodem z účtu. Pokyny k platbě proběhly zobrazením přímo na webové stránce obchodu. Převedla jsem tedy peníze na uvedený účet, ale nepřišlo ani potvrzení o obdržení objednávky ani potvrzení a přijetí platby, případně stav objednávky. Internetový obchod nemá telefonní číslo jen email, na který ovšem také nereaguje. Spousta podobných negativních poznatků se ovšem rovněž objevuje na heureka.cz: https://obchody.heureka.cz/postazdarma-cz/recenze/ V některých recenzích tady si zákazníci stěžují, že zboží bylo objednáno před Vánocemi a doteď nepřišlo, jiní tvrdí, že přišlo za 4 a více týdnů.
Zkoušela jsem ověřit tento obchod ve Vaši databázi na www.dtest.cz/eshopy. Tady ovšem nejsou vedeny žádné zneklidňující recenze. Prosím proto o aktualizaci údajů o tomto obchodě v této databázi a zavedení tohoto obchodu do stížností na tomto webu.
Děkuji,
D. Tarkowská
obchod nekomunikuje (dotaz emailem na stav objednávky), telefonní kontakt neexistuje, nebylo zasláno potvrzení o přijetí objednávky ani platby zboží
vrátit peníze nebo co nejdříve zaslat objednané a zaplacené zboží
|
Tweet |
Smlouva je uzavřena, jakmile dojde objednávka obchodníkovi. Po sjednání objednávky je po obchodníkovi vyžadováno zaslat zákazníkovi potvrzení o jejím uzavření společně se zněním obchodních podmínek v elektronické podobě v souladu s § 1827 občanského zákoníku.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.