Společnost


CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15206Nepřiměřený poplatek za vymáhání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 17 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2017, před 8 lety

Jana Mužíková

Znění stížnosti

Po nezdařeném přechodu k novému dodavateli zemního plynu Xenergie nám byla v říjnu 2016 zaslána faktura za deaktivační poplatek ve výši 6.050,- Kč. S touto sankcí jsme nesouhlasili, proto jsme se snažili najít řešení, a to prostřednictvím společnosti Terra Group.
Pak nám dne 1.3.2017 bez předchozího upozornění přišla sms od vymahačské společnosti Creditexpress, že převzali náš případ. Vzhledem k dlouhodobé nemožnosti dosáhnout storna poplatku 6.050,- Kč a také ze strachu, jak bude náš "dluh" narůstat, jsme dne 6.3.2017 tento poplatek raději zaplatili.
Dva dny poté, tedy 8.3.2017 přišla opět výzva k zaplacení, tentokrát na částku 1.850,- Kč Creditexpressu. Na telefonický dotaz nám bylo sděleno, že se jedná o úroky z prodlení. Dle informací od společnosti Xenergie ovšem pohledávku za námi postoupili bez dalšího příslušenství a bez úroků z prodlení, tedy právě jen ve výši 6.050,- Kč a po zaplacení této částky za námi neevidují žádnou pohledávku.
S dalším poplatkem 1.850,- Kč samozřejmě ostře nesouhlasíme. Jak je možné, že chtějí vymáhat úroky za dobu, po kterou neměli pohledávku ve správě a původní věřitel žádnou takovou sankci nevyžaduje? Jak je možné, že za 6 dní, po které spravovali tuto pohledávku, účtují poplatky ve výši 30% původní částky? Připomínám, že veškeré úkony, které k vymožení částky učinili byla jedna sms!! Také o postoupení pohledávky jsme se dozvěděli právě až z této jedné sms! Nyní nám vyhrožují, že musíme jejich poplatek uhradit do následujícího dne, jinak stále poroste. Prosím o radu, zda má Creditexpress právní nárok na takovýto poplatek (či úroky z prodlení) a také jaké má zákonné možnosti k vymožení této částky.


Produkt

případ č. 196226


Požadované řešení

zrušení poplatku 1.850,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2017 16:04, před 8 lety

Došlo-li k postoupení pohledávky jiné osobě (postupníkovi), nabývá postupník také její příslušenství a práva s pohledávkou spojená, včetně jejího zajištění. Pokud byla spotřebitelka s hrazením deaktivačního poplatku v prodlení, má postupník právo žádat zákonný úrok za toto prodlení. Tento úrok v daném případě představuje přibližně částku 210,- Kč (rozhodné období pro výpočet úroku bylo od 1. 10. 2016 do 6.3.2017). Jelikož se jedná o právní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelkou, náklady, které postupníkovi vznikly v souvislosti s vymáháním pohledávky, musí postupník také přesvědčivě vyčíslit a prokázat. Vyčíslené náklady je spotřebitelka povinna nahradit pouze ve výši, která není kryta úroky z prodlení. Navíc podle rozsudku Nejvyššího soudu sp. zn. 32 Cdo 1733/2008 nelze náklady spojené s využitím služeb inkasní agentury pokládat za způsobenou škodu věřiteli. Poplatek vyšší, než je úrok z prodlení, proto považujeme za neoprávněný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2017 12:13, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.