Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
zkusil jsem se přihlásit na seznamku be2 (c-date) společnosti be2 S.a.r.l., jen tak na zkoušku a zaplatil jsem první měsíční poplatek. Ještě tentýž den jsem ukončil svoji tuto aktivitu a nemám zájem o poskytované služby. Dnes, 15.03.2017 v 19:00 hod. byla z mé kreditní karty neoprávněně stržena částka Kč 2 394,00 CZK.
viz. výše
Požadované řešení: vrácení peněz neoprávněně stržených za službu, kterou jsem si neobjednal. Zrušení účtu.
|
Tweet |
Takzvaná automatická prolongace, kdy je ke zrušení závazku potřeba zákazníkova aktivního jednání, jinak dojde k prodloužení automatickému, je poměrně častý institut. Pokud tedy v obchodních podmínkách lze tuto automatickou prolongaci vyčíst a spotřebitel byl o prolongaci při uzavírání smlouvy o placeném VIP členství informován, je skutečně povinen částku uhradit. O automatickém prodloužení smlouvy musí být spotřebitel informován zřetelně a viditelně již před samotným uzavřením smlouvy přímo při registraci, popř. zřízení VIP účtu. Odkaz v obchodních podmínkách nestačí.
Dle všeobecných obchodních podmínek (dále jen "VOP") společnosti musí být zpoplatněný smluvní vztah realizovaný prostřednictvím webové stránky vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty. V opačném případě se závazek prodlužuje. Smluvní strany si tedy sjednaly, že je možné závazek vypovědět.
Dle § 1998 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud je závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi.
Ve VOP výpovědní doba upravena není, závazek tedy končí účinností výpovědi. Dle VOP je výpověď účinná, pokud byla podána formou výslovného, písemného prohlášení (tuto část považujeme za nepřiměřenou smluvní podmínku, neboť spotřebiteli znemožňuje ukončit závazek - rozhodující by měla být vůle spotřebitele nebýt smlouvou dále vázán, nikoliv forma výpovědi). Pokud tedy spotřebitel podal výpověď, závazek byl ukončen ke dni účinnosti výpovědi. Spotřebitelka má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum. Evropské spotřebitelské centrum (ESC) poskytuje spotřebitelům informace o jejich právech na jednotném evropském trhu. Právníci ESC bezplatně pomáhají spotřebitelům řešit jejich problémy s obchodníky z jiných zemí EU, z Islandu či Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Přejeme Vám dobrý den,
v zájmu možnosti dohledání Vašeho profilu a objasnění/ řešení vzniklé situace prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste svůj profil na stránce be2 registroval (mějte přitom prosím na paměti, že jsme be2, nikoliv C-date),
velice Vám děkujeme.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.