Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost ČMO opakovaně obesílá moji maminku s reklamou na odkup mincí. Mince jsou předražený "škvár", nabídky chodí v obálkách s červenou výzvou - Důležité sdělení, a to ve stresujících pravidelných intervalech. Chování společnosti je nechutné, jedná se o typický příklad jednání "šmejdů". Dnes jsme sepsali výzvu k odstranění osobních údajů ze všech databází firmy a k okamžitému ukončení dodávek jejich zboží.
Český mincovní obchod
Ukončení dodávek zboží, výmaz z databáze a potvrzení o bezdlužnosti.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka projevila svou vůli jasným a srozumitelným způsobem, aby ji společnost nezasílala další materiály, měla by toto společnost respektovat. Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitelka dala společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitelka vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje. Pokud lze z obsahu dopisu dovodit, že spotřebitelka odejmula společnosti souhlas, společnost je povinná to respektovat.
V případě nerespektování vůle spotřebitelky, je možné podat podnět k prošetření uvedeným dozorovým orgánům. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů. Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V neposlední řadě by Česká obchodní inspekce mohla takové jednání vyhodnotit jako agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od každé jednotlivé zásilky ve 14 ti denní lhůtě. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
Vážená paní Šornová,
pokud zákaznice projeví zájem o vyřazení z evidence zasílání nabídek, tak samozřejmě bude přání vyhověno.
Žádáme pouze o pochopení u nabídek, které jsou již v oběhu, pro jednotlivého zákazníka nelze zastavit.
Nové nabídky, které budou připravovány,již zákazník dostávat nebude.
S pozdravem
Český mincovní obchod
Dobrý den,
na základě výše uvedeného požaduji ještě sdělení o bezdlužnosti.
S pozdravem
Vilma Šorová
Vážená paní Šorová,
bohužel z Vaše textu není zřejmé o jakého zákazníka se jedná. Informace budou podány pouze zákazníkovi.
Třetí osobě je možné sdělit informace pouze na základě plné moci. Tímto žádáme, aby nás zákazník kontaktoval přímo telefonicky, nebo písemně na naší adresu.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Český mincovní obchod
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.