Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedá mi, abych se nepřidala ke stížnostem. Bohužel jsem se dostala do stejné situace.
Dne 12.6.2015 mě navštívil mladík, který neodbytným způsobem povídal o společnosti LAMA, o změnách a hlídání cen elektřiny a zemního plynu, atd. Nechala jsem se hloupě "ukecat" a smlouvu podepsala. Dodávka měla začít 1.6.2016. Jako dárek - známá písnička - 3 kusy LED žárovek v ceně 1810,- Kč od společnosti BOM zdarma. Podepsala jsem bohužel i kupní smlouvu, která byla předtištěná, podepsaná zástupcem BOM. Žárovky mi byly později doručeny kurýrní službou - "Předávací protokol" není vyplněn - chybí podpisy i datum předání.
10.2.2016 jsem vše znovu uvážila a smlouvu s LAMOU vypověděla. Tato výpověď byla akceptována dne 25.2.2016.
3.5.2016 jsem poslala žárovky zpět v originál balení na adresu BOM.
7.6.2016 mi volali z BOM, abych zaplatila fakturu č. VF162779, která byla vystavena 26.4.2016. Řekla jsem, že nebudu platit něco, co nemám. Paní byla velice nepříjemná a trvala na svém - zaplatit a pak dostanu žárovky.
Pak se chvíli nic nedělo. Až 2O.1.2017 mi přišel dopis upomínkou o zaplacení faktury. Opět jsem volala na BOM se stejným problémem.
14.3.2017 jsem si vyzvedla dopis od advokátní kanceláře OK LEGAL výzvou k uhrazení částky 4410,- Kč. V tomto dopise byla i plná moc mezi BOM a Mgr. Kurkou podepsaná 5.12.2016 Je to divné - mají to tyto dvě společnosti domluvené předem? Zavolala jsem OK LEGAL, celou situaci vysvětlila a závěr byl stejný - zaplatit a pak dostanu žárovky prý na jejich slovo. Když jsem chtěla mluvit s Mgr. Kurkou, prý není přítomen. V dopise je výhružka, že pokud nezaplatím, dojde k odeslání tzv. předžalobní výzvy a následně také k soudnímu uplatnění dlužné částky.
Celá tato záležitost je otravná a už nevím, co mám dělat. Zda mám zaplatit celou částku, abych měla klid a nebo vyčkávat, co bude dál.
Můžete mi poradit?
Děkuji Mgr. Haraštová
Rada, co dělat.
|
Tweet |
Jakmile spotřebitelka od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je povinna vrátit žárovky (z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitelka již zboží vrátila).
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitelka má nárok na to, aby užila své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitelku od užití jejího zákonného práva odradit.
Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitelka bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Byl-li při nabízení služeb užit nepravdivý údaj (obchodník prezentoval zboží jako dárek), jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.