Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
řádně jsem telefonicky nahlásil pojistnou událost, porouchanou indukční varnou desku Brandt TI 312. U varné desky přestala fungovat jedna plotýnka. Jedná se o nejvýkonnější plotýnku s největším průměrem a zároveň jedinou plotýnku s funkcí Booster a časovačem.
Na asistenční lince mi však bylo sděleno, že za porouchanou varnou desku je považována pouze deska, kde jsou nefunkční nejméně dvě plotýnky a tudíž nelze v rámci mého pojištění ČEZ Asistent nelze opravu provést.
V podmínkách služby (VPP ČEZ 120628) jsem však nenašel oporu pro toto tvrzení. Po emailové reklamaci mi bylo sděleno, že "Asistenční služby nejsou pro zajišťování oprav na spotřebičích.", což zcela odporuje VPP, kde je v rozsahu služeb zcela jednoznačně uvedeno "pomoc pro opravy domácích spotřebičů".
Další důvod, který mi byl sdělen, je údajné nesplnění podmínky uvedené ve VPP:
"porucha, která na domácím spotřebiči vznikla, brání v jeho využívání k účelu, ke kterému byl vyroben".
Deska je dle tvrzení pojišťovny určena pouze pro ohřev, takže nefunkčnost jediné velké a unikátní plotýnky není závadou, která by odpovídala výše uvedené podmínce. S tímto tvrzením však nesouhlasím. Při nefunkčnosti jediné velké unikátní plotýnky nemohu například smažit palačinky, ohřát velký hrnec s vepřovým kolenem, nastavit si časovačem délku ohřevu vývaru, atd. Podle mého názoru je tedy podmínka splněna.
Indukční deska Brandt TI 312, pojistná smlouva ČEZ Asistent
Oprava indukční desky v rámci pojistného plnění.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány.
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.