Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15230Neoprávnena žiadosť o zaplatenie a ešte aj za upomienku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2017, před 8 lety

Ludmila Bahledova

Znění stížnosti

V decembri mi boli ponuknuté nohavičky na dobierku, 4,95 eur. S tým, že ak nebudem chcieť dalšiu zásielku mám to zrušiť. Po obdržaní zásielky som zistila, že nohavičky majú dieru a po oblečení by sa párali, čiže nekvalitný výrobok. V januári 2016 , bolo to začiatkom mesiaca, som hned telefonovala na číslo 02812 590 oznámila im, že výrobok je nekvalitný, či to mám poslať späť. Pani mi povedala, že netreba, že to berú ako reklamáciu, a nemám nič platiť.
A zrazu 17.marca 2017 mi príde upomienka, že to mám uhradiť. Ešte aj 5 eur poplatok za omeškanie.

Prosím o vysvetlenie, nie som ochotná platiť za niečo, čo nebudem používať. Je mi ľuto, že som si nežiadala to písomne.

Dakujem za vysvetlenie

bahledova


Produkt

diamond starte Xlarge


Požadované řešení

Prosím o vyjadrenie, prečo žiadate odo mna úhradu, ked to bolo uznané ako reklamácia.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2017 08:59, před 8 lety

Pokud spotřebitelka uzavřela smlouvu se společností Westerfield, a to tak, že po telefonu souhlasila se zasláním vzorku zdarma spolu s dalšími informacemi podnikatele o prodeji zboží (hovor je nahráván a společnost má o proběhlém hovoru záznam), pak má na základě § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zásilky. Pokud by 14 denní lhůta již uplynula, má stále spotřebitel možnost dle § 1829 odst. 2 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit ve lhůtě jednoho roku a čtrnácti dnů, ale jen za předpokladu, že prodávající spotřebitele nepoučil o právu odstoupit od smlouvy dle výše zmíněného § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Odstoupením se pak smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si vzájemně poskytnutá plnění.

Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.

Požadavek, aby odstoupení od smlouvy bylo zasláno do zahraničí (i v případě, že má společnost doručovací adresu také v České republice), je nepřiměřený, ke kterému se ve spotřebitelských smlouvách nepřihlíží. Odstoupení tudíž doporučujeme zaslat písemně (doporučeně a s dodejkou) na adresu Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a to bez zbytečného odkladu. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2017 14:51, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.