Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15239Neplatný voucher - neumožnění uplatnit zakoupený voucher

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2017, před 8 lety

Eva Šafránková

Znění stížnosti

Dobrý den.
6. 12. 2016 jsem koupila na internetovém portále Nákupvakci vánoční dárek,dárkový poukaz na luxusní wellness pobyt v hotelu Slovan v Jeseníkách pro 2 osoby za cenu 3999 Kč. Voucher, který jsem po zaplacení obdržela má platnost do 20. 12. 2017. Začátkem ledna 2017 jsem se pokusila o rezervaci pobytu přímo v hotelu Slovan, kdy mi bylo sděleno, že se bohužel jedná o neplatný voucher, který na pobyt v jejich hotelu nelze využít, protože ze strany slevového portálu nebyl uhrazen. Vzhledem ke skutečnosti, že slevový portál nakupvakci.cz ukončil svou činnost je již voucher neplatný a mám se obrátit na insolvenční soud s přihláškou pohledávky. Byla mi nabídnuta sleva 400 Kč, na stejný pobyt,tedy za cenu 3.599,- Kč, který se hradí přímo na účet hotelu formou zálohové platby. Prodejcem slevového voucheru, který mi byl zaslán je společnost Alteris s.r.o., Praha 10 (jednatel a společník paní Iveta Lippertová),jakožto provozovatel hotelu Slovan v Jeseníkách. Na touto společností vystaveném voucheru je mimo jiné uvedeno, že případné reklamace s uplatněním voucheru se mají vyřizovat přímo v provozovně hotelu Slovan. Provozovatel slevovového portálu společnost Garuma s.r.o. je však dle obchodních podmínek slevového portálu Nakupvakci.cz pouze zprostředkovatel a s tímto vysvětlením jsem požadovala po hotelu Slovan v Jeseníkách dne 22. 1. 2017 poskytnutí zaplacené služby. Do dnešního jsem se odpovědi nedočkala a na můj email nebylo ze strany hotelu Slovan ani jeho provozovatele společnosti Alteris s.r.o. Praha reagováno.

Můžete prosím poradit,jak postupovat dál? Trestní oznámení na společnost Garuma s.r.o. jsem již podala.


Produkt

Luxusní wellness pobyt v Jeseníkách (2 noci pro 2 s 12 wellness procedurami) za cenu 3.999 Kč,objenávka z dne 5. 12. 2016 č. 6414182016, platba na účet slevového portálu č. 243565444/0300 dne 6. 12. 2016, vystaven voucher č. NAK00531gbsdwpga s platností do 20. 12. 2017.e


Požadované řešení

Umožnění využít zaplacených služeb v hotelu Slovan Jeseník.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2017 07:22, před 8 lety

V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.

Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2017 14:10, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.