Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Zakoupil jsem u alzy jako dárek pro syna mobilní telefon.
Bohužel při rozbalení jsme doma zjístili že má prasklý display.
Ihned po zjištění jsem volal na kontaktní linku eshopu a operátorka se mi omlouvala a že at ihned donesu zakoupené zboží zpět na prodejnu a poškozéné zboží vyfotím.Aby výměna proběhla ihned že pošlou nový mobil na pobočku ve Frýdku-Místku Foto jsem obratem poslal na Alzu. Na druhý den navštívil prodejnu. Tam mi ale zboží odmítli vyměnit s tím, že nejprve musí čekat na vyjádření reklamačního oddělení a s rozbitým zbožím mě bez výměny poslali pryč.I když zboží viděli a sami uznali že je reklamace oprávněná.
Po opětovném telefonátu na infolinku alzy se už pracovník vymlouval že se musí čekat a že jsem byl špatně informován atd.
Co mě na tom mrzí že můj syn je zklamaný a já se musím pomalu doprošovat o to aby bylo zboží vyměněno..
Samsung Galaxi 6 edge: 354304083037588
Výměna zboží
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Hodnocení:
Komentář: Alza již reklamaci vyřešila výměnou.