Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#15241Nákup u alzy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2017, před 8 lety

Marek Šimanský

Znění stížnosti

Dobrý den,

Zakoupil jsem u alzy jako dárek pro syna mobilní telefon.
Bohužel při rozbalení jsme doma zjístili že má prasklý display.
Ihned po zjištění jsem volal na kontaktní linku eshopu a operátorka se mi omlouvala a že at ihned donesu zakoupené zboží zpět na prodejnu a poškozéné zboží vyfotím.Aby výměna proběhla ihned že pošlou nový mobil na pobočku ve Frýdku-Místku Foto jsem obratem poslal na Alzu. Na druhý den navštívil prodejnu. Tam mi ale zboží odmítli vyměnit s tím, že nejprve musí čekat na vyjádření reklamačního oddělení a s rozbitým zbožím mě bez výměny poslali pryč.I když zboží viděli a sami uznali že je reklamace oprávněná.
Po opětovném telefonátu na infolinku alzy se už pracovník vymlouval že se musí čekat a že jsem byl špatně informován atd.
Co mě na tom mrzí že můj syn je zklamaný a já se musím pomalu doprošovat o to aby bylo zboží vyměněno..


Produkt

Samsung Galaxi 6 edge: 354304083037588


Požadované řešení

Výměna zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2017 06:37, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.3.2017 11:36, před 8 lety


Marek Šimanský

Hodnocení:

Komentář: Alza již reklamaci vyřešila výměnou.