Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
14.3. moje paní ( dlouholetá věrná zákaznice Bati) koupila společenské boty na podpadku v prodejně Baťa
15.3. si boty poprvé vzala do divadla, po 50m chůze se ulomil na jedné botě podpatek.
18.3. jsem chtěl boty vrátit a požadoval vrácení peněz v prodejně Bati na Černém Mostě.
Pracovnice Bati s poukazem na to že jsou boty použité (ano 50m chůze) odmítla boty vzít zpět a vrátit peníze a vzala boty do opravy s tím že mě o výsledku reklamace budou informovat.
Prosím o info zda je takovýto postup oprávněný.
Lubomír Matějíček
Nevrácení peněz za nekvalitní výrobek zakoupený 4 dny před reklamováním vady obuvy
Prosím o info zda je takovýto postup oprávněný.
Zveřejnění postupu vyřizování této reklamace firmou Baťa.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Pokud by však nebyla možná oprava věci ani její výměna za novou, pak je možné požadovat odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené částky za boty.
Platí, že vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.
Spotřebiteli zákon nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory nebo při koupi zboží na dálku (např. prostřednictvím elektronického obchodu).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.