Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.6.2015 jsem si zakoupil na prodejně Electroworld v Liberci Macbook Air 13".
V prosinci 2016 se mi začal macbook sám od sebe vypínat, proto jsem ho reklamoval. Po několika dnech se mi vrátil zpět s vyjádřením, že se "závada neprojevila". S výrokem jsem samozřejmě nesouhlasil a proto byl zaslán znovu do servisu i s videem, které závadu dokazovalo. Byla mi vyměněna baterie, produkt jsem převzal.
V únoru se začala projevovat další závada. Macbook se zasekl, obraz na displeji se rozkostičkoval a rozkmital, poté se sám od sebe opět vypnul. Kvůli složitosti popisu závady jsem uvedl do reklamačního protokolu, že ŽÁDÁM, aby mě servis kontaktoval, protože upřesním závadu a zašlu jim video, které závadu potvrzuje. Ze servisu se mi nikdo neozval a bylo mi sděleno, že se závada neprojevila. Nechal jsem si proto zavolat manažera pobočky EW v Liberci, kterého jsem se ptal, jak je to možné a co se s tím dá dělat. Manažer byl velice nepříjemný a jediné, co mi odpověděl bylo, co bych chtěl po roce a půl používání (i kdyby to bylo poslední den reklamace, pořád mi plynou stejná práva).
Reklamoval jsem ho tedy znovu, přičemž se mi dostalo stejného výsledku (závada se neprojevila). Když jsem ho reklamoval potřetí se stejným výsledkem, v rozčílení jsem volal na zákaznickou podporu společnosti electroworld, kde mi bylo sděleno, že se mi omlouvají a budou to řešit se servisem. Večer toho dne mi volal pán z libereckého EW, který mi řekl, že vůbec neví o co se jedná, ale chce mi jen říct, že na mě myslí a že ve čtvrtek mi zavolá PÁN, který tomu rozumí. Když mi ve čtvrtek volala PANÍ, že vůbec neví o co jde, ale mám prý počkat, už jsem fakt nevěděl, co dělat. Macbook mi ležel na prodejně, protože jsem s vyřízením reklamace nesouhlasil a utíkala mi tak doba o kterou se produlžuje záruka. Došel jsem proto na prodejnu, abych se dozvěděl více. Paní manažerka mi řekla, že vůbec neví o co jde, ale že se v mailu dozvěděla, že to řeší centrála EW se servisem (3 týdny). Vzhledem k tomu, že centrála EW neměla k dispozici video, kterým by mohla dokazovat, že je pravda na mé straně, servis neměl macbook a ani mě nikdo nekontaktoval, domluvil jsem se s manažerkou, že macbook pošleme do servisu znovu a že to zároveň znovu (už potřetí) urgovala na centrálu. Nepodepsal jsem ukončení předchozí reklamace a přitom se macbook poslal do reklamace nové. Domluvil jsem se s manažerkou, že jí zašlu důkazní video na mail (uvedli jsme to i v reklamačním protokolu) a ona slíbila, že ho předá jak servisu, tak centrále EW. Také mi to mailem potvrdila. Ze servisu mi však volali, že žádné video nemají, proto jsem jim ho zaslal sám. Když jsem psal manažerce, se kterou jsem se na tom domluvil, jak je možné, že video nemají, dostal jsem po několika dnech odpověď od někoho jiného, že tam video posílají (to už ho ale měli ode mě). Momentálně čekám na vyjádření ze servisu.
Chtěl bych poukázat na naprosto neprofesionální a hulvátské chování společnosti, která jenom slibuje, pořád přesvědčuje, že situaci řeší a přitom se nic neděje a není ani schopna zákazníka řádně informovat. Ať už celá situace dopadne jakkoliv, můžu s klidem říct, že si u této společnosti už nekoupím ani tu nejmenší prkotinu a jsem hluboce nespokojený exzákazník. Jsem studentem vysoké školy a notebook je pro mě nutností. Nehledě na čas a vysoké náklady, které jsem musel vynaložit při dojíždění na pobočku (nejsem z Liberce). Nikdy mi nebylo nabídnuto půjčení náhradního zařízení a vždy, když jsem se na to zeptal, byl můj požadavek zameten pod stůl. Za celý měsíc a půl, kdy údajně centrála EW řešila věc se servisem, mi NIKDO nedal vědět, jak se to řeší, co se tedy vyřešilo, nic. Stačí vidět logo společnosti a dělá se mi nevolno.
Vzhledem k tomu, že se mi macbook neustále vracel s výsledkem "závada se neprojevila" i přesto, že tam závada prokazatelně byla, přešel jsem na požadavek na vyřízení: odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz). Za tímto požadavkem si stále stojím a i kdyby byla reklamace uznána a macbook opraven s teprve 2 stejnou závadou, budu žádat o odstoupení od kupní smlouvy. Předchozí reklamace nebyla ukončena a společnost neustále lhala v tom, že situaci řeší.
Je stále nějaká možnost odstoupit od smlouvy nebo už zbyde jen nikdy nenavštívit společnost EW?
Předem děkuji za odpověď,
Petr Pilz
Sériové číslo: C02NWWKKG085
I kdyby byla tato reklamace vyřízena opravením macbooku (2. uznaná stejná závada), budu požadovat o odstoupení od kupní smlouvy (vrácení peněz).
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý deň,
komunikácia so spotrebiteľom s cieľom odkomunikovať si celu reklamačnú genézu k uplatneným reklamáciám prebehla mimo portálu D-test s výsledkom:
- odstúpenie od KZ nie je uznane a akceptovateľne v tomto momente spoločnosťou ElectroWorld
Tovar zákazník prevzal z reklamácii dňa 22.3.2017 po oprave (výmena základnej dosky-ako preventívne opatrenie).
V prípade, že tovar vykáže vadu vnímanú spotrebiteľom, uplatní si spotrebiteľ reklamáciu u predajcu, ktorú nahlási súčasne manažérovi odd. reklamácii spoločnosti ElectroWorld a ten zabezpečí súčinnosť posúdenia (predajňa-servis).
Súčasne bola spotrebiteľovi ponúknutá možnosť preplatenia nákladov spojených s vybavovaním reklamácií (uznané), kde spoločnosť ElectroWorld očakáva spätnú odpoveď od spotrebiteľa.
Ďakujem.
S pozdravom
Ingrid Weintragerová
Hodnocení: