Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#15244Opakovaná neuznaná reklamace, sporná rozhodnutí servisního střediska, neodpovídají na doporučenou poštu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 5 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2017, před 8 lety

Daniel Halbrštát

Znění stížnosti

Dobrý den, u firmy CZC jsem za posledních 6 měsíců 5x reklamoval mobilní telefon.

Dvě reklamace byly uznány, ostatní reklamace nebyly uznány z důvodu nedodání originálního příslušenství, které mě ale oni sami v předešlé reklamaci neoprávněně vyměnili za originální, nebo byla reklamovaná závada opravena, ale reklamace přesto neuznána s tím že žádná závada nebyla. Přitom závada byla popsána a shledána i přijímacím zaměstnancem CZC. Jeden ze zaměstnanců CZC mi dokonce řekl, že se jedná o běžnou praktiku, závada se opraví, ale reklamace se neuzná s tím že se závada nevyskytla.

Při jedné reklamaci mi telefon dokonce poškodili, očekával jsem že se poškození bude řešit urychleně, ale oni bez mého vědomí celé poškození řešili jako další reklamaci s měsíční dobou vyřízení, bez předání reklamačního protokolu.

Na stížnosti a žádosti o odstoupení od kupní smlouvy nereagují, zprvu komunikovali alespoň formou webových formulářů v sekci "stížnosti" (paní Reiterová, paní Žárová), na odstoupení od kupní smlouvy poslané písemnou formou doporučeně před více než měsícem vůbec nereagovali.

Obracet se se stížností na ČOI bude sice asi nutné, ale neočekávám nějaké kladné řešení, reklamacema ve lhůtě se zabývat nebudou. Chtěl bych znát Váš názor zda mohu uspět soudní cestou, když jakýkoliv pokus o smír z mé strany skončil bez reakce. Telefon je nespolehlivý, servisní střediska CZC rozhodují dle mého přesvědčení pouze ve prospěch prodejce, neuznané reklamace mám podrobně popsány a nafoceny ještě před podáním reklamace, závady popsal do reklamačního protokolu vždy oprávněný zaměstnanec CZC.

Nemyslím si, že by soud mohl rozhodnout jinak než v můj prospěch, pochybení na straně CZC jsou, jejich neochota situaci řešit jim dle mého rozhodně ublíží.

Děkuji za váš názor.


Produkt

Mobilní telefon Xiaomi


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy, navrácení kupní ceny v plné výši uhrazením na běžný účet. V případě nutnosti řešit spor soudní cestou očekávám náhradu za právní službu a ušlý zisk.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2017 06:09, před 8 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2018 22:12, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.