Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 17.10.2013 jsme si zakoupili automatickou pračku v prodejně Planeo Český Těšín. Při koupi pračky nám bylo nabídnuto připlatit si prodlouženou záruku za částku 849Kč. Prodejce podal toto vysvětlení:
1. Když dojde k závadě, bude závada odstraněna a opravu hradí pojistitel
2. Když dojde k závadě, kterou nelze odstranit, budou nám vráceny peníze.
S touto nabídkou jsme souhlasili a pojištění s firmou AGA International uzavřeli. 12.2. došlo k poruše na pračce a 15.2. jsem společnost mondial assistanc informoval o poruše. Nechal jsem si posoudit stav pračky servisnímu technikovi, který konstatoval poškození ložiska, oprava by byla drahá a nerentabilní. Po odeslání této zprávy na pojišťovnu jsem 7.3. obdržel email,že se jedná o poškození, která nekryje pojištění prodloužené záruky, vada vzniklá běžným opotřebením. Po obdržení této zprávy jsem se znovu obrátil na technika, který poslal email na pojišťovnu s tímto vysvětlením:
Ložisko, jako takové, je nezničitelné, a většinou "přežije" , automatickou pračku. ALE pokud krycí gufero vnitřního ložiska, ztvrdne a pustí vodu do zmíněného ložiska, dochází ke korozi valivých a třecích ploch.
V žádném případě vinu na tomto procesu nenese zákazník (majitel pračky), jelikož tomuto nelze nijak předejít. Ani toto nepomohlo a zdá se mi to, jako podvod a klamání zákazníka. Buď to firmou Planeo nebo AGA INTERNATIONAL.
Automatická pračka WHIRLPOOL AWO/D 61000, NC 859232210010
Vrácení částky za nákup pračky, která činí 6185Kč
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké výluky z pojištění byly mezi stranami sjednány. Případně by spotřebitel mohl za pomoci znalce rozporovat rozhodnutí pojišťovny o tom, že se v daném případě jednalo o závadu způsobenou běžným opotřebením.
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.