Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14. 2. 2017 jsme zakoupili kopačky značky NIKE za cenu 4.590,-Kč. Po třech dnech užívání praskla podrážka v délce cca 12 cm. Obuv jsme proto reklamovali dne 16. 2. 2017 ve stejné prodejně, kde jsme obuv zakoupili, tedy ve značkové prodejně NIKE, Na Příkopě 859/22, Praha 1. Za týden byla reklamace zamítnuta a vystaven reklamační protokol. Nesouhlasím s důvody uvedenými v reklamačním protokole, tedy že se jedná o mechanické poškození a že obuv byla použita na nesprávném povrchu.Při zakoupení jsme nebyli písemně seznámeni, jak a kde obuv používat! Domnívám se tedy , že se prodejce nevypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí a prodejce svým prohlášením v protokolu opak neprokázal. Pouze uvedl obecné informace o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale tvrzení nedoložil a neprokázal opak znaleckým posudkem. Nepovažujeme tedy reklamaci za vyřízenou a s odkazem na § 2161 občanského zákoníku nadále trváme na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
obuv NIKE - kopačky, č. artiklu 831961 - 303
Vypracování znaleckého posudku a v případě, že důvody uvedené v reklamačním protokolu 170032, potvrdí, budeme zamítnutí reklamace respektovat. V opačném případě budeme požadovat vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.