Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.12.2016 jsem si dala vyčistit společenské šaty z čistého hedvábí do čistírny Gemastars s.r.o. do provozovny ve stanici metra Bořislavka. Dne 22.12.2016 při pokusu zakázku vyzvednout jsem zjistila že bílá část šatů je obarvena na žluto a jsou roztrhané. (foto zašlu). Dne 23.12.2016 jsem na doručenku zaslala společnosti Žádost o náhradu škody ve výši 8 000 Kč. Šaty jsem vyzvedla dne 12.1.2017 za přítomnosti svědka. Dne 30.1.2017 jsem obdržela dopis od uvedené společnosti ve smyslu, že šaty nebyly opatřeny pokyny k čištění a že mají v provozovně vyvěšeno pro tento případ, že je služba na vlastní riziko a že se mám zhojit na švadleně. Dne 23.1. 2017 jsem společnosti zaslala Předžalobní výzvu k zaplacení částky 8 000 Kč, což považuji za cenu nižší než obvyklou k pořízení šatů z čistého hedvábí šitých na míru švadlenou. V případě soudní žaloby budu požadovat pořizovací cenu šatů ve výši 12 000 Kč včetně nákladů na soud a ost. nákladů spojených s vymáháním peněžitého plnění. Společnost nereagovala.
čištění šatů v čistírně
Požaduji zaslání částky 8 000 Kč na můj účet jako peněžité plnění za způsobenou škodu.
|
Tweet |
Dle § 5 odst. 1 občanského zákoníku platí, že kdo se veřejně nebo ve styku s jinou osobou přihlásí k odbornému výkonu jako příslušník určitého povolání nebo stavu, dává tím najevo, že je schopen jednat se znalostí a pečlivostí, která je s jeho povoláním nebo stavem spojena. Jedná-li bez této odborné péče, jde to k jeho tíži.
Společnost byla tedy povinna upozornit spotřebitele na nevhodnou povahu věci odevzdanou k čištění. Pokud tak výslovně před přijetím věci neučinila, je odpovědná za škodu způsobenou na věci. Odpovědnosti se nemůže zbavit obecným ustanovením v provozním řádu. Společnost si totiž nesmí se spotřebitelem ujednat, že se omezují spotřebitelova práva na náhradu újmy.
Není tedy možné, aby se předem zbavila odpovědnosti za škodu, která byla způsobena na věci, jenž převzala z důvodu plnění svého závazku. Byla-li během čištění oděvu věc znehodnocena, je za tuto škodu společnost odpovědná. Odpovědnosti by se zbavila pouze, pokud by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.