Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, o července řeším dodávku pitné vody. Je žlutá až červená. Jen během července a sprna jsem volal na infolinku 7x a byl proveden proplach potrubí. To vždy pomohlo na pár dní a problém se opět objevil.
Nakonec jsem problém eskaloval až na starostu a oblastní vedení SČVK.
Došlo ke konstatování, že potrubí je v havarijním stavu a bude se měnit díky mé stížnosti příští rok 2014. Do té doby mám vodu z kohoutku odpouštět, dokud nebude čistá a že budu platit polovinu spotřeby vody. Bohužel bych mohl jen odpouštět a opravdovou spotřebu mám minimální.
Poslední email na SČVK ze včerejška.
Bohužel poslední 2 týdny už voda není ani žlutá, ale silně rezavá.
Ani po půlhodině odtáčení nedošlo k tomu, že by byla čistá.
Posílám pro ilustraci fotky, tento stav už opravdu není normální, v létě to tak špatné nebylo. Vodu už z kohoutku nepiju vůbec, spotřebiče (rychl. konvice), nádobí z myčky smrdí také, vanu, záchody, musím po každém spláchnutí drhnout.
P.S. Rád bych, abyste odebrali laboratorní vzorky, zda voda není závadná a situaci dále řešili v krátkodobějším horizontu než je oprava vodovodu příští rok.
To, že platím polovinu spotřeby se mi s ohledem na konsekvenční škody na zařízení nejeví jako plnohodnotné řešení.
Předem děkuji za návrh dalšího postupu
_______________________________________
Toto jsem poslal.
Bohužel opravdu už mám zničené nádobí, rychl. konvice od rzi nejde vydrbat a obávám se, že i bojler bude už plný rzi, protože při teplé teče voda špinavější ještě než dříve.
Prosím DTEST o radu, co můžu dělat.
dodávka pitné vody
Odebrání vzorků vody a návrh řešení, aby voda tekla čistá. Popř. dodávka čisté vody (např. cisterna, kontejner na náklady SČVK do té doby, než problém odstraní.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo vyžádat si od vodárny údaje o tom, jaká je kvalita dodávané vody podle posledního rozboru. Právo spotřebitele vyplývá ze zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví. Způsob poskytnutí informace není dán, ale lze nepochybně akceptovat různé způsoby: zveřejnění aktuálního rozboru na webové stránce vodárenské společnosti nebo jiném veřejně přístupném místě, zaslání výsledků žadateli (elektronickou) poštou nebo jen možnost osobního nahlédnutí do výsledků v sídle společnosti. Informace musí být poskytnuta zdarma.
Dodavatel vody má vůči spotřebitelům i další povinnosti. Musí je informovat, že orgán ochrany veřejného zdraví mu povolil dodávat po určité období vodu nižší kvality (což je možné za podmínky, že nebude ohroženo zdraví spotřebitelů). A taktéž musí informovat o omezení použití pitné vody či o zákazu jejího používání.
Pokud informační povinnost ze strany dodavatele pitné vody není dodržena může se odběratel obrátit na Krajskou hygienickou stanici.
Dodavatel pitné vody odpovídá za škodu vzniklou dodáním pitné vody, jejíž kvalita neodpovídá požadavkům výše zmíňeného zákona dle § 420 občanského zákoníku.
Společnost Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.