Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#15287Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2017, před 8 lety

Pavel Böhm

Znění stížnosti

Dobrý den,

2. 3. 2017 jsem zakoupil v prodejně DATART (Na Pankráci 86) bluetooth sluchátka IT CONNECT BTE03. Hned od začátku fungovala špatně na telefonu, náhodně se na cca jednu sekundu ztišila, někdy chyba nenastala 30 minut, někdy se opakovala několikrát za sebou. Výskyt chyby byl náhodný. Nereklamoval jsem sluchátka hned, ale chtěl jsem vyzkoušet na jiném zařízení. Na notebooku se sluchátka chovala stejně.

8. 3. jsem sluchátka reklamoval v prodejně, kde jsem je zakoupil a 15. 3. jsem email a SMSkou obdržel vyrozumění o zamítnutí reklamace s tím, že se závada neprojevila.

Zatím jsem si zboží nevyzvedl a nepodnikl další kroky. Obávám se, že když zboží převezmu, uznám tím, že je zboží v pořádku bez vad. Jaký je nejlepší postup? Je docela pochopitelné, že technik ověří funkčnost a závada se zrovna neprojeví, ale jak potom prokázat, že k chybě dochází?

Děkuji

P. Böhm


Produkt

bluetooth sluchátka CONNECT IT BTE03


Požadované řešení

Uznání reklamace: vrácení peněz/výměna za bezvadné zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2017 09:06, před 8 lety

Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis.

Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 21:52, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.