Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15293Nemožnost ubytování z důvodu úpadku slevového portálu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2017, před 8 lety

Marie Lacková

Znění stížnosti

V listopadu loňského ruku jsem zakoupila slevový kupón na portále "Nákup v Akci" do hotelu "Hotel Beskyd" s platností do 30. 6. 2017. Když jsem kontaktovala recepci ohledně rezervace ubytování bylo ještě na mnou navržený termín volné místo. Problém nastal v momentě, kdy jsem paní sdělila, že jsem poukaz zakoupila přes již zmíněný slevový portál. Řekla mi, že takovou rezervaci nemůže provést, protože je tento portál v insolvenci, a že mi vše vysvětlí jedině pan provozní, který je rovněž uveden jako prodejce slevového voucheru. Tento pán mi řekl, že ubytování zakoupené přes tento portál neprovedou, protože jim společnost dluží hodně peněž a není tedy ubytování možné, že jim peníze nikdo neposlal, a ať tedy požaduji vrácení peněz na společnosti Garuma, s. r. o.. Marně jsem se mu snažila vysvětlit, že mě tato skutečnost nemusí vůbec zajímat, že po něm nežádám vrácení peněž nýbrž provedení služby, za kterou jsem řádně zaplatila. Poté mě informoval o tom, že tomuto portálu dávali na vědomí, že si nepřejí aby nadále nabízel jejich služby (to se údajně stalo ve stejném měsíci, kdy jsem si poukaz zakoupila). Po několika minutovém a zcela neúspěšném hovoru jsme se rozloučili. Nicméně následoval další hovor s tím, že má pro mě návrh řešení a že mi umožní storno voucheru z důvodu nedostatku kapacity v jejich hotelu. Jinak by mě prý ubytovali ale mají plno. Vzhledem k tomu, že mi umožní můj voucher stornovat prý mohu své peníze nárokovat po společnosti Garuma s. r. o., a to prý na základě 14 denní zákonné lhůty. Celá situace mi přijde nepřijatelná a nevím tedy jak se k této skutečnosti postavit. Děkuji za jakoukoliv reakci.


Produkt

Wellness s pivečkem pro 2 v hotelu Beskyd


Požadované řešení

Požaduji zprostředkování služby nebo vrácení peněž.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2017 06:17, před 8 lety

V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a hotel, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.

Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.

Hotel nesl rizika spojená s prodejem ubytování přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Spotřebitel nemůže podat přihlášku do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl uplatnit. Povinností spotřebitele ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což bylo splněno. Povinností hotelu je poskytnout zaplacenou službu - na jejím poskytnutí může spotřebitel dále trvat. Více o problematice slevových portálů lze nalézt v článku zde (https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Nebude-li hotel ani na toto reagovat, doporučujeme vyhledat právní služby advokáta a svého práva se domáhat soudní cestou. Jedině soud má právo rozhodnout, na čí straně leží právo a zároveň může uložit společnosti povinnost k plnění, která je exekučně vymahatelná. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2017 21:39, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.