Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 11.5. 2015 jsem zakoupila stolní mixér u společnosti DATART INT., a.s.v provozovně Skandinávská 2, Brno. U stolního mixéru, který byl využíván k mixování koktejlů z měkkého ovoce a mléka, se po 6 měsících používání (byl používán spíše zřídka) obrousily zuby u dílu, který spojuje elektromotor s unašečem nožů, reklamace byla uznána a vadná součástka vyměněna. Mixér byl pak využívám spíše sporadicky, ale i přesto se tato součástka poškodila znovu, mixér byl opět reklamován, s tím,
že jsem žádala odstoupení od kupní smlouvy. Reklamace byla zamítnuta s tím, že opravu nelze provést v rámci záruky a že výrobek se nesmí používat pro mixování tvrdých a suchých materiálů, vyjma ledových kostek.
Jsem si jistá tím, že jsem výrobek používala pouze k účelu ke kterému byl vyroben a zpracovávala na něm pouze vhodné suroviny.
Navíc jsem ho používala velmi málo. Dle mého názoru se jedná o výrobní vadu, čemuž napovídala i řada negativních recenzí na internetu, které jsem našla v době první reklamace výrobku, kdy uživatelé měli stejný problém.
Stolní mixér Elektrolux ESB7300S, cena 2.999,-- Kč
Žádám odstoupení od kupní smlouvy, nemám důvěru k tomuto výrobku.
|
Tweet |
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.