Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od firmy AZ-Europe jsem koupila přes e-shop čtečku knih.Vše proběhlo v pořádku, když čtečka po čase přestala fungovat požádala jsem v rámci reklamace o opravu nebo vrácení peněz. Čtečku jsem odeslala v prosinci doporučeně na jejich adresu a dne 17.1. 2017 mi přišel email, že zboží bohužel nelze opravit, proto mi v příloze zasílají storno faktury a peníze mi zašlou zpět na účet. Email mi zasílala p. Kobanová. Zaslala jsem tedy zpět číslo účtu a požádala o vrácení platby. Od té doby komunikace nulová - obě tel. čísla jsou mimo provoz, na emaily nereagují, ani na vzkaz přes odpovědní formulář na web. stránkách.
Crono impresío C04 e-Book - elektronická čtečka knih
Vzhledem k tomu, že čtečku nebylo možné opravit, žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná a jako způsob vyřízení reklamace bylo uznáno odstoupení od smlouvy, ruší se kupní smlouva od počátku. V takovém případě si strany vrátí poskytnutá plnění.
Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu nebo na základě právního důvodu, který ale odpadl, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Společnost má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Více informací ohledně výzvy k vydání bezdůvodného obohacení je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni.
Nebude-li společnost plnit dobrovolně, je vhodné zaslat jí předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.