Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 16.03.2017 jsem uplatnila reklamaci kabelky v zákonné lhůtě na pobočce společnosti ORSAY v Opavě. Na kabelce se objevilo několik vad současně. Prasklá karabina na prodlouženém uchu,upadlý jezdec na zipu kabelky, olupování koženky z uch kabelky,trhání koženky na uchách kabelky. Reklamace mi byla uznána na prodejně, s tím, ať si vyberu zboží na prodejně ve stejné ceně.Protože jsem si nic nevybrala, chtěla jsem částku za kabelku vrátit hotově.Paní vedoucí mne informovala, že to není možné. Částku mi vrátí pouze na kartu společnosti.Což učinila neprodleně po sdělení mých osobních údajů. Po konzultaci s právní poradnou časopisu D TEST jsem se dozvěděla,že postup paní vedoucí nebyl správný a že jsem na vrácení částky za reklamaci měla nárok podle paragrafu 2169 odstavce 2 obč. zákoníku.Znovu jsem se tedy vydala do obchodu v pondělí 20.03. 2017.Paní vedoucí byla přítomna a řekla mi, že ,po 14 dnech si najdu něco na internetu a budu žádat najednou peníze.Oni, že mají svoje předpisy.Sdělila jsem jí, že to nebylo po 14 dnech a zdrojem informací nebyl internet, nýbrž právní poradna časopisu D TEST.Řekla jsem jí i číslo a přesné znění paragrafu, které to upravuje.Vůbec ji to nezajímalo a oznámila mi, že peníze z karty nelze vydat.A já jsem jí vše podepsala, tudíž jsem s uvedeným postupem souhlasila.
dámská kabelka 9022465190000000
Žádám vrácení částky za reklamované zboží hotově.
|
Tweet |
Pokud prodávající odpovědnost za vadu uzná, je povinen ji vyřídit jedním ze zákonných způsobů popsaných v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy opravou, výměnou za nový zcela stejný kus či vrácením celé kupní ceny zboží, tj. odstoupením od kupní smlouvy.
Žádný jiný způsob vyřízení reklamace prodávající nemůže jednostranně "vnutit" spotřebiteli. Vrácení peněz na "kartu společnosti" není žádným ze zákonných postupů. Prodejce se s kupujícím může na tomto dohodnout, že peníze vrátí tímto způsobem, kupující to však nemusí přijmout.
Prodejce je povinen řádně informovat spotřebitele o právech z vadného plnění dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele a dodržovat zákaz používání nekalých obchodních praktik. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.