Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Telefon Asus Zenfone Laser 2 KL 550, jsem zakoupila dne 12.8.2016 v kamenné prodejně VK Servis Obchodní s.r.o. na ulici Voctářova na Praze 8 (v OC Kaufland). S telefonem jsem byla naprosto spokojená, občas se sám restartoval, ale to jsem nějak neřešila. Dne 14.3.večer po aktualizaci systému, mi přestala reagovat čtvrtka displeje telefonu, myslela jsem, že to je potrhanou folií, kterou jsem měla ode dne zakoupení. Tu jsem následně sundala, asi po 10min přestala reagovat na dotek celá půlka displeje. Jelikož se mi stávala podobná situace i s předchozím telefonem HtC, který se ale většinou do druhého dne vzpamatoval, rozhodla jsem se vyčkat pár dní, zda se displej nerozejde. Po 4dnech, po kterých displej nezačal fun jsme donesli telefon prodejci na reklamaci. Po 3 dnech nám byl telefon doručený s tím, že reklamaci nelze uznat pro oxidaci. Manžel ihned volal do obchodu s tím, jak je možné, že dělali záruční opravu sami, když mu řekli, že budou telefon posílat do autorizovaného servisu, ze kterého nám reklamovaný telefon pošlou zpět poštou. Obrátila jsem se tedy na společnost Asus a jejich reklamační oddělení, tam mi podle výrobního čísla telefonu sdělili, že telefon je určený pro Vietnamský trh. Kdyby mi při koupi telefonu, bylo řečeno, že telefon je určený pro Vietnamský trh, tak ho samozřejmě nekoupím i přes tak nízkou cenu. Též si nejsem vědoma toho, že by mi prodejce řekl, že zboží není pro českou distribuci a proto je ho možné reklamovat pouze u nich. Ted si zpětně uvědomuji skutečnosti, které by telefon dělat neměl.Třeba, že při delším používání telefonu, byl uplně horký, že se nedal ani držet v ruce.
FBAZCY09E355
Vrácení peněz
|
Tweet |
Případ, kdy dovezené zboží nepochází od oficiálního distributora pro Českou republiku a českému spotřebiteli je prodán výrobek určený původně pro jiný než český trh není v rozporu s právními předpisy.
Obecně platí, že jakmile zboží splní nutné náležitosti pro uvedení na trh v jednom státě Evropského hospodářského prostoru (tedy země Evropské unie spolu s Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem), nic nebrání ani jeho prodeji v České republice.
Pokud by však součástí kupní smlouvy bylo ujištění, že se jedná o zboží z české distribuce a následně by se ukázalo, že tomu tak není, mohl by spotřebitel v souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., namítat prodejci tzv. nesoulad jakosti při převzetí a odstoupit i od kupní smlouvy.
I zboží z šedého dovozu je možné reklamovat, jsou na něj poskytovány stejné záruční lhůty, jako na zboží pocházející z české distribuce. Zboží je však nutno reklamovat u prodejce, síť autorizovaných servisů není povinna takové zboží přijímat. Toto je jedno z úskalí šedého dovozu.
Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a mechanické poškození. Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí šesti měsíců od převzetí věci a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případném sporu se tím vylepší jeho důkazní postavení.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.