Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.11.2016 jsem objednala na e-shopu italstore.cz zboží v hodnotě 1568,- Kč + 79,- Kč poštovné, které jsem bankovním převodem ihned zaplatila. Zboží mělo přijít do 14 dnů, došlo však 22.12.2016. Téměř denně jsem volala na tel.číslo firmy, kde jsem si vyslechla pouze výmluvy a lži. Jakmile zboží dorazilo, kvalita byla neodpovídající ceně, šlo o nekvalitní materiály. Zboží jsem ihned vrátila i s odstoupením od kupní smlouvy - to jsem zaslala jak emailem, tak originál s balíčkem. Po 3 týdnech urgencí, emailů a telefonátů mi přišel dobropis na mnou zaplacenou částku, ale peníze na účet nedošly. Na emaily téměř nereagují a telefon na majitele, který mi dali na infolince internetového obchodu, už také nikdo nebere. Je to skoro 3 měsíce a peníze dosud nedošly. Řešila jsem věc jak sama, tak jsem psala na ČOI, kde mi oficiálně napsali, že tento druh sporů neřeší.
Dámský župan šedo-růžový, kat.číslo zboží 102-0085, cena 739,- Kč + originální overal Panda Sherpa, kat.číslo zboží 102-0047, cena 829,- Kč
Požaduji vrácení peněz, na které mám nárok při odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Jelikož byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (přes internet), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodů ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel má ale právo posečkat do doby, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Bylo-li tedy odstoupeno od smlouvy, má prodávající povinnost peněžní prostředky vrátit. Pokud by tak neučinil, bezdůvodně by se obohatil, neboť právní důvod, na jehož základě získal majetkový prospěch, odpadl. Spotřebitel by měl v takovém případě společnost vyzvat k vrácení zaplacené částky za zboží, nejlépe písemně na doručenku a ponechat si kopii výzvy pro případný soudní spor.
Nevrátí-li podnikatel peníze ve lhůtě 14 dnů, ocitá se v prodlení a spotřebitel může požadovat současně i úrok z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu, pokud by spotřebitel takto neučinil, neměl by právo na náhradu nákladů soudního řízení. Jestliže prodávající nereaguje ani na předžalobní výzvu, je třeba nárok uplatnit soudně podáním platebního rozkazu. Vhodné je zastoupení advokátem. V případě, že by spotřebitel měl ve věci úspěch, náležela by mu náhrada nutných nákladů. Seznam advokátů je na http://www.dtest.cz/advokati.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.