Společnost


Mgr. Alena Štolbová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15315Odstoupení od smlouvy - nevrácení poštovného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2017, před 8 lety

Eva Kurfürstová

Znění stížnosti

Dne 7.3.2017 jsem v e-shopu Lenastyle zakoupila zboží Čepici, jelikož výrobek byl příliš velký, využila jsem práva pro Odstoupení od kupní smlouvy dle §1829 a §1832 odst.1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zboží jsem zaslala 20.3.2017 spolu s kopií faktury a prohlášení Odstoupení od kupní smlouvy. 23.3.2017 mi byla vrácena částka za zboží ve výši 490,-Kč, cena poštovného Ne. Kontaktovala jsem firmu Lenastyle, s tím že podle zákona mám na poštovné které činí 127,-Kč nárok, jestli nedošlo z jejich strany k nedopatření. Dostala jsem odpověď: Nejde o nedopatření, poštovné neproplácíme. Opět jsem zaslala vyjádření, ve kterém jsem informovala, jaké kroky v případě nezaplacení podniknu. Dostala jsem sdělení že "nemá ráda vyhrožovaní". Moje odpověď byla : Ve svém sdělení uvádíte že "nemáte ráda vyhrožování". V žádném případě se z mé strany o vyhrožování nejednalo, pouze jsem Vás informovala o konání mých dalších kroků v případě, že poštovné neuhradíte.
Prozatím jsem se s takovým postupem nesetkala, vždy mi byla vrácena celá částka včetně poštovného. Můžete mi prosím poradit jak postupovat. Děkuji Eva Kurfürstová


Produkt

Čepice zimní ČZT 5 1 KS 490,-Kč + poštovné 127,-Kč


Požadované řešení

Požaduji vrácení poštovného ve výši 127,-Kč. Peníze za zboží ve výši 490,-Kč jsem obdržela 23.3.2017.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2017 10:23, před 8 lety

Podle § 1832 občanského zákoníku odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, musí mu prodejce vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně nákladů na dodání zboží (typicky poštovné), které od něho na základě smlouvy obdržel. Nejzazší lhůta je 14 dnů po odstoupení. Zákon dokonce určuje způsob vracení. Prodejce se souhlasem spotřebitele může vrátit peníze jinak, ale nesmí tím spotřebiteli vzniknout další náklady, nebo stejným způsobem, jakým je od něho získal.

Prodejce však nemusí vracet spotřebiteli jím zaplacené náklady na dodání zboží od prodejce ke spotřebiteli ve výši, která převyšuje nejlevnější nabízený způsob dodání. Myslí se tím z nabídky toho konkrétního prodejce a nelze to zaměňovat s možností osobního odběru, která není dodáním v pravém slova smyslu. Náklady s vracením zboží zpět prodejci při odstoupení vždy nese spotřebitel, ledaže by jej o tom prodejce neinformoval.

Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Podnikatel je povinen poskytnout České obchodní inspekci součinnost potřebnou k efektivnímu průběhu mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Pokud tak neučiní, má Česká obchodní inspekce pravomoc udělit podnikateli pokutu až do výše 1 000 000,- Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2017 08:59, před 8 lety

Podnikatelka nám zaslala následující vyjádření:

"Jmenuji se Mgr.Alena Štolbová a jsem majitelkou firmy, která je na Českém trhu úspěšně již od roku 1992.
Paní Kurfürstová na mě podala stížnost ohledně proplacení poštovného při vrácení zboží.
Dotaz: nepřipadá vám poněkud nemravné vyžadovat na dodavateli zboží proplacení služby, kterou si zákazník objednal a čerpal? Já jsem paní Kurfürstové napsala přesně toto:
Dobrý den paní Kurfürstová,
mám k vám dotaz: nezdá se vám poněkud nemravné si objednat zboží, které jste si ze své svobodné vůle vybrala a při jeho vrácení ať již z jakéhokoliv důvodu potom požadovat na nás proplacení poštovného? Uvědomujete si, že poštovné si neponechává naše firma ale my jej platíme dopravci. Uvědomujete si, že balík musel také někdo v rámci své pracovní náplně, za kterou je placen zabalit a použít materiál k zabalení, který také není zadarmo? Právě z tohoto důvodu uvádíme v našich obchodních podmínkách, že poštovné nevracíme. Je to pouze na pokrytí nezbytných nákladů, které naší firmě vyvstaly aniž jsme generovali i sebemenší zisk. Jsme obchodní firma, nikoliv charita. S takovýmto nemravným požadavkem ze strany zákazníka se setkávám za 25 let opravdu poprvé.
Pro pořádek i já doplním - nemám ráda vyhrožování, proto vám posílám, tentokrát obšírnější odpověď ještě jednou. Vám by se líbilo pracovat zadarmo nebo dokonce platit za své zákazníky? Podnikáte? Pokud ne, zkuste to. Možná potom pochopíte, co jsem vám chtěla sdělit.
Mgr.Alena Štolbová - LENA STYLE

Tím jsem ale neodmítla poštovné proplatit i když s tím nesouhlasím. Mám ale stejně jako ona 14-ti denní lhůtu ze zákona toto učinit a tato lhůta ještě zdaleka neuplynula, protože vrácené zboží jsem obdržela 21.3.2017 a peníze za produkt jsem vrátila okamžitě, tj.22.3.2017 a nečekala jsem na uplynutí 14-ti denní lhůty.
Takže další věc, kterou považuji z její strany za nemravnou s úmyslem poškodit mou firmu je její stížnost před uplynutím zákonné lhůty.
V našich obchodních podmínkách je fakt, že poštovné nevracíme uveden.
Co se týče vyhrožování, já skutečnost, kdy mi zákaznice napíše komu všemu že předá svou stížnost za vyhrožování považuji, protože to vždy poškozuje jméno firmy.
Viz. e-mail paní Kurfürstové:
pro pořádek ještě doplním:
Pokud tak nechcete učinit, budu tento problém řešit přes Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s., Českou obchodní inspekci a VašeStížnosti. cz dTEST.
Kurfürstová Eva

Žádám proto tuto zákaznici aby dále na našem e-shopu neobjednávala. Je pro nás nežádoucí zákazník.
Mgr.Štolbová - LENA STYLE"

K ustanovení obchodních podmínek, které by bylo v rozporu s § 1832 občanského zákoníku, se dle § 1812 odst. 2 občanského zákoníku nepřihlíží.

Podnikatelka nás dále informovala, že si nepřeje využít služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.