Společnost


Raiffeisenbank a.s.

Počet nahlášených stížností:30
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1532Změna obchodních podmínek RB as vzhledem k novému občanskému zákoníku je spojena se změnou ceníku služeb, která je nevýhodnou pro klienta. Požadovaná výpověď účtu je spojena se sankcemi na hypotéční úvěr ze strany RB banky (tel. bankéř a bankéř v "kamenné

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2013, před 11 lety

Patrik Flodr

Znění stížnosti

Vzhledem ke změně všeobecných obchodních podmínek a ceníku RB banky od 31.12.2013 resp. od 1.1.2014 využívám svého práva vyslovit nesouhlas s těmito výše zmíněnými změnami obchodních podmínek a ceníku, a zároveň využívám svého práva možnosti zrušit/vypovědět běžný účet vedený u RB banky a to v případě, pokud nebude vyhověno mému nesouhlasu s výše zmíněnými změnami, které mají vliv na vedení a užívání mého běžného účtu č. 2365162001/5500 vedeného u RB banky a to od příslušné, výše zmíněné doby nabytí jejich platnosti. Tímto též využívám svého práva zrušení/upuštění od sankčních podmínek ze strany RB banky po výpovědi běžného účtu, které mají sankční vliv na hypotéční úvěr a běžný spotřebitelský úvěr a které jsou současně vedené u RB banky, k čemuž též cituji oficiální sdělení RB banky: „Dovolujeme si rovněž informovat, že v případě, kdy klient přistoupí k výpovědi účtu v návaznosti na změnu podmínek jeho vedení navrženou ze strany Raiffeisenbank a.s., přičemž se bude jednat o účet, k jehož vedení u Raiffeisenbank a.s. je klient podle příslušné smlouvy o hypotečním úvěru povinen, nebude v návaznosti na takové jednání klienta Raiffeisenbank a.s. uplatňovat žádná sankční opatření dohodnutá pro porušení takové povinnosti smlouvou o hypotečním úvěru.“, konec citace. Vzhledem k řešení této situace s tel. operátory /zástupci RB banky musím vyslovit důraznou nespokojenost s opakovaně neúplnými a navíc i rozporuplnými informacemi podávanými příslušnými tel. operátory /zástupci RB banky od první třetiny listopadu do dnešního dne 19.11.2013 a to včetně elektronické komunikace na dálku prostřednictvím e-mailových zpráv.

http://www.rb.cz/o-bance/informacni-povinnost/nove-podminky/
Flodr P.


V Olomouci dne 19.11.2013

P.Flodr, v.r.


Produkt

http://www.rb.cz/o-bance/informacni-povinnost/nove-podminky/


Požadované řešení

1. Nespojovat změnu VOP se změnou ceníku, neaplikovat zvýšení poplatků za "služby" vzhledem k nesouhlasu s touto změnou. Zachovat původní bankovní "produkt" platný před říjnem 2013

2. V opačném případě umožnit zrušení bežného účtu bez sankcí na "souběžný" HÚ a to tak, jak je uvedeno v oficiální zprávě RB banky. Následně se dohodnout o platbě HÚ z již existujícího účtu jiné banky.

3. Zkontrolovat korektnost původního řešení ze strany "tel. bankéřů" vzhledem k rychle se měnícím podávaným informacím rozporuplného charakteru - tedy zlepšit informovanost "spotřebiltele".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2013 12:18, před 11 lety

Jednostranná změna sazebníku je vyjímkou z pravidla, že smlouvu lze měnit jen se souhlasem obou stran. Úhrady v sazebníku lze však měnit jen za určitých podmínek. Musí jít o podstatnou změnu toliko správních nákladů nebo výloh za poštovné, tj. alespoň jedné ze dvou uvedených alternativ. Úhrady za vedení účtu a další služby již musí sazebník v době podpisu smlouvy a tím i VOP obsahovat, neboť je připuštěna pouze „změna částek“ nikoliv tedy obecné bianko zmocnění k zavádění si dalších poplatků, které tam dosud nebyly.

Všeobecné obchodní podmínky mohou být měněny jen se souhlasem druhé strany.

Smlouvu o běžném účtu lze kdykoli vypovědět a to jak ze strany majitele účtu tak ze strany banky. Majitel účtu může smlouvu vypovědět s okamžitou účinností, i když byla sjednána na dobu určitou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2014 10:12, před 11 lety

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.2.2014 15:16, před 11 lety


Patrik Flodr

Výtah ze šetření ČNB:

Česká národní banka, samostatný odbor ochrany spotřebitele (dále jen „SAO OS“), šetřila Váš podnět týkající se společnosti Raiffeisenbank a.s., IČ 49240901, se sídlem Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4 (dále jen „Banka“) ve věci poskytování rozporuplných informací souvisejících se změnou obchodních podmínek od ledna 2014.



Pro Vaši informaci uvádíme, že Česká národní banka vykonává v oblasti ochrany spotřebitele dohled nad vybranými subjekty finančního trhu podle zákona č. 6/1993 Sb., o České národní bance, ve znění pozdějších předpisů, mezi něž patří i výše zmíněný subjekt. Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se SAO OS při výkonu dohledu zaměřuje na dodržování zákazu nekalých obchodních praktik, zákazu diskriminace spotřebitele a řádné informování o cenách poskytovaných služeb.



Na základě provedeného šetření bylo zjištěno, že změny obchodních podmínek platných od 1.1.2014 (dále jen „Podmínek“) Vám Banka poskytla prostřednictvím zprávy uložené v internetovém bankovnictví, a to ve lhůtě stanovené zákonem č. 284/2009 Sb., o platebním styku, tzn. nejpozději 2 měsíce před nabytím účinnosti Podmínek. Na základě této zprávy jste telefonicky kontaktoval Call centrum Banky a žádal o poskytnutí informací ohledně případných změn při splácení hypotečního úvěru v případě zrušení běžného účtu z důvodu nesouhlasu s novým zněním Podmínek. Ze 14ti zvukových záznamů telefonických hovorů, které se v dané záležitosti mezi Vámi a pracovníky Call centra uskutečnily, vyplynulo, že pracovníci Call centra Vám poskytovali rozdílné informace od informací, které jste na Vaši žádost obdržel prostřednictvím emailu. Banka Vám také v rámci hovorů nabídla vedení běžného účtu zcela zdarma po dobu 1 roku, ale nebyla schopna Vám garantovat, že po roce budou podmínky při výpovědi běžného účtu vedeného Bankou (který je navázán na hypoteční úvěr poskytnutý Bankou), shodné jako Podmínky platné od 1.1.2014. Dne 19.11.2013 jste Bance zaslal svůj nesouhlas s Podmínkami a zároveň vyslovil nespokojenost s obsahem poskytovaných informací pracovníky Call centra. Banka reagovala písemně dne 5.12.2013 – společně s omluvou za pochybení zaměstnance Banky ...


Vážený Pane Flodře, vzhledem k tomu, že Banka na základě zjištěných pochybení znovu proškolila pracovníky Call centra v tom smyslu, aby poskytovali klientům řádně veškeré informace související s novým zněním Podmínek a vzhledem k tomu, že zjednala nápravu i vůči Vaší osobě, SAO OS neshledal důvod zahájit na základě Vašeho podání řízení z moci úřední. SAO OS Vám touto cestou děkuje za zaslání Vašeho podnětu, který je pro nás, s ohledem na výše uvedené, cennou informací a může přispět ke zlepšení podmínek poskytování finančních služeb a považuje jej tímto přípisem za vyřízený.


Následující řešení:
Údajně 5.12.2013 byl RB bankou odeslán dopis s navrženým řešením a omlouvou. Nikdy nebyl dodán (adresa dodání je určena na mé pracoviště, kde existuje striktní dokumentace veškeré korespondence, ve které tento dopis nefiguruje). Po mém aktivním dohledávání před koncem prosince mi byla zaslána "kopie" daného dopisu (poštou, ne e-mailem), který byl však dodán až 30.12.2013 s tím, že obsahoval výsledek řešení mé stížnosti ze strany RB a s tím, že mne bude kontaktovat "osobní" bankéř s ukončením smlouvy o účtu s ukončením do konce roku 2013. Mezi 5.12. do 31.12. mne osobní bankéř na cílové pobočce nikdy nekontaktoval (tel., e-mail, atd...) a údajně mu byly též zaslány dispozice k ukončení vedení mého účtu již 5.12.2013. V lednu 2014 jsem zjistil, že daný osobní bankéř je dlouhodobě nemocný a jeho náležitosti nikdo neřeší... to je snad bez komentáře. Po mém aktivním přístupu k opětovnému "nastartování" zrušení účtu (leden 2014) jsem byl informován, volně cituji "...dostavte se co nejdříve, nejlépe zítra - pro ukončení...", což mne časově omezilo v možnosti převedení poukazování platu/mzdy na jiné číslo účtu (díky vstřícnosti zaměstnavatele to nakonec bylo možné) a naštěstí (až) centrála RB banky (Ing. Petr Rögner) mi vyšla vstříc. Nicméně i po podpisu ukončení smlouvy na pobočce 21.1.2014 nebyl účet do dnešního dne ukončen (27.2.2014), malý zůstatek nejenže nebyl do dnešního dne převeden, dokonce se dále strhává poplatek z daného zůstatku a oficiální sdělení je, že účet bude ukončen až 7.3.2014 - do té doby tedy zůstatek zůstavá na účtu a bude neustále snižován o mně neznámý poplatek. Tolik řešení "renomovaného" bankovního domu RB.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2014 13:29, před 11 lety

Společnost Raiffeisenbank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického servisu. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.