Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 21.1.2017 jsem ve společnosti Mototechna (AAA Auto) zakoupil zánovní vůz Škoda Octavia III combi (1.2 TSI 77kW, výbava Active, datum první registrace 17.12.2014, najeto 26 605, dle prodejce ve velmi dobrém stavu). Dle předávacího protokolu je pouze karoserie po opravě (dle prodejce i Škoda Auto lakovaný přední nárazník), předchozí opravu laku, poškrábání. Automobil vypadal jako nový a prodejce nás ujišťoval, že je v pořádku, že je to 2 roky staré auto s minimálním nájezdem. Automobil, bohužel již od 25.1.2017 při otočení klíčku v zapalování do pohotovostní polohy sporadicky hlásí "závada ukazatele kontroly pneumatik". Od 25.1.2017 jsme závadu začali řešit s autorizovaným servisem Škoda auto - nejprve přehráli software a vynulovali nastavení (to jsme nulovali několikrát) - ale závada se objevuje (ne vždy, např každou pátou jízdu) stále. Také se občas objevuje na hodinách 0:00 a teprve později se čas nastaví (ale to beru jako drobnou chybku). Automobil také 1x vůbec nenastartoval a napsal - závada brzd, kontaktuje servis - hláška se po 20 minutách změnila na "závada ukazetele kontroly pneumatik" a bylo možné nastartovat a převést auto do servisu. Dle jejich vyjádření byla vybita baterie - nabyly ji. Závada kontroly pneumatik se objevovala znovu-je k tomu fotodokumentace, i techni škoda auto ji viděl. Autoservis požádal o radu centrálu Škoda Auto - dle jejich vyjádření je doporučeno vyměnit autorádio (kde je i palubní počítač). Bohužel není 100% jisté, že tato oprava pomůže a mohla by následovat další oprava.
Dne 13.6.2017 jsem reklamoval výše uvedené, včetně zpráv z autoservisu, několika fakturami za kontroly a přehrání software ale reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním: Kupující byl při koupu seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasi. Předmětem reklamace nejsou vady, za které prodávající odpovídá, a proto reklamaci zamítá". Kdybych byl při koupi informován, že se objevuje závada kontroly tlaku pneumatik samozřejmě bych vůz nekoupil. Z reklamačního oddělení mne nikdo nekontaktoval, vůz nikdo nechtěl vidět, pouze byla zamítnuta reklamace - podle mne naprosto bezdůvodně a účelově. Budu rád, pokud nalezneme řešení, Mototechna se prezentuje jako prodej zánovních vozů - bohužel v mém případě je vůz sice zánovní, ale očividně s vadou o které minulý majitel musel vědět.
Škoda Octavia III kombi, 1.2 TSI 77kW Active,
Žádám opravu - tj.odtranění závady kontroly tlaku pneumatik - a nebo - a to preferuji - odstoupení od smlouvy. K autu mám nulovou důvěru v jeho spolehlivost
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme tedy vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Hradče,
jak jsem byla informována, kolegové z reklamačního oddělení vás kontaktovali s tím, že máte podat odvolání, aby mohla být reklamace znovu posouzena. Rádi Vás tak uvidíme osobně na pražské pobočce ve všecdní dny v době od 8.00 do 17.00 hod.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
kontaktoval jsem reklamační oddělení přes webový formulář na vašich stránkách a telefonicky mi potvrdili, že projednali reklamaci znovu s vedoucím a že ji opravdu zamítají, ale že mohu poslat odvolání, ideálně doporučenou poštou. Včera jsem proto datovou schránkou poslal odvolání a nyní očekávám vyjádření společnosti Mototechna Group.
Tomáš Hradec
Vážený pane Hradče,
mám informaci, že kolegové se s Vámi již spojili a celá věc by měla být vyřešena. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
minulý týden jsem byl informován, že závada byla opravena. Byl jsem informován, že přehráli software a závada tím byla vyřešena - jelikož jsem absolvoval toto řešení již v servisu škoda-auto a přehrání nepomohlo, tak jsem neočekával vyřešení závady a při přebírání vozu minulý pátek se závada opět projevila.
S reklamačním technikem jsme se dohodli, že jim tam vůz nechám k dalšímu řešení. Jsem zvědavý, zda reklamace nebude ve výsledku znovu účelově zamítnuta, protože jednoduchý pokus přehrání SW nestačil a bude pravděpodobně nutné provést nákladnější opravu.
Tomáš Hradec
Dobrý den,
podle mých informací byla nyní oprava řešena přímo se Škodovkou s on-line propojením mezi autem a výrobcem, který tak opravil sofwarovou chybu včetně potřebného nastavení. Chyba se poté již neobjevila. Děkuji, že jste využil tohoto fóra k řešení své stížnosti.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
závada byla opravdu odstraněna ve spojení se Škoda-auto - přehrání nové verze software. Tj. závada byla uznána a opravena, při předposlední návštěvě mi byla slíbena případná možnost výměny vozu pokud by se oprava nepovedla - což je velmi vstřícný krok. Ale bohužel celá anabáze s účelovým zamítnutím reklamace na začátku, přes první návštěvu, kdy jsem závadu ukazoval prodejcům a ti velmi nepříjemným způsobem se snažili závadu vyřešit vynulováním čítače, přes zbytečné návštěvy servisu, kdy stačilo párkrát otočit klíčkem abi viděli že to stále nefunguje - tj. můj dojem je takový, že zákazníka se snaží odradit od toho, aby věc reklamoval a pokud vydrží tak reklamaci vyřídí. Navíc nevěřím, že kdybych neměl podklady ze Škoda servisu po najetí cca 20km od zakoupení, kde se závada již projevila, že by reklamaci uznali. Takhle si reklamační řízení opravdu nepředstavuji.
Tomáš Hradec