Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#15322Nepřevzaté LED žárovky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 7 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2017, před 8 lety

Lucie Zlatová

Znění stížnosti

Dobrý den,

moje téměř osmdesátiletá babička uzavřela smlouvu s prodejcem Bohemia Energy u ní doma. V zákonné lhůtě smlouvu vypověděla, ale poté jí přišel dopis, že musí uhradit LED žárovky, které ale při podpisu smlouvy nepřevzala. Volala prodejci, ten jí potvrdil, že jí skutečně žádné žárovky nepředal, ať nic neplatí, že to v BE vyřídí. Po měsíci jí ale přišla další složenka na žárovky. Jak má postupovat, když opravdu žádné žárovky nepřevzala, ale nemá o tom žádný písemný důkaz, jen potvrzení prodejce po telefonu? Musí je skutečně uhradit? Navíc se jedná o podomní prodej v obci, kde je to zakázané, tudíž celé toto jednání BE je nezákonné.


Požadované řešení

Neplatit za něco, co vůbec nebylo převzato.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2017 06:17, před 8 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání sankcionován.

Energetický zákon umožňuje od 1. ledna 2016 vypovědět smlouvy o dodávce energií uzavírané na dálku či s podomním prodejcem ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vydal 28. dubna 2016 stanovisko, že lhůta pro podání výpovědi smlouvy uzavřené na dálku či s podomním obchodníkem běží ode dne uzavření smlouvy, i když energetický zákon výslovně neuvádí počátek lhůty pro podání výpovědi. Lhůta tedy končí 15. den po zahájení dodávky.

Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.

V případě výpovědi smlouvy vzniká povinnost spotřebitele předané žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci za to, že tak spotřebitel učiní, a to v souladu s § 11a zákona č. 458/2000 Sb., o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích. Pokud by společnost tvrdila, že žárovky spotřebiteli předala, musí toto tvrzení prokázat.

Avšak i v těch případech, kdyby spotřebitel již nemůže obdržené žárovky vrátit v neporušeném stavu, byl by pak povinen uhradit pouze cenu žárovek, která byla původně sjednána. Tedy původní zvýhodněnou cenu, která je uvedena ve smlouvě.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Oddělení ochrany spotřebitele
Energetický regulační úřad
Masarykovo náměstí 5
586 01 Jihlava

E-mail: podatelna@eru.cz

Telefon: 564 578 666

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.4.2017 14:45, před 8 lety

Dobrý den, paní Zlatová,

vzhledem k tomu, že Váš požadavek neobsahuje identifikační údaje, není možné Vám poskytnou bližší informace.

Prosím o jejich doplnění, následně Vám poskytnu více informací.

Děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.4.2017 19:16, před 8 lety


Lucie Zlatová

Dobrý den paní Schneiderová,

jedná se o smlouvu o dodávkách číslo BMA50285697, o výzvu k úhradě číslo 4136552409. Na výzvu jsme odpověděli doporučeným dopisem, že nebudeme žárovky hradit, protože žádné nemáme a požádali jsme vás o doložení ověřené kopie dokumentu, kterým můžete předání žárovek dokázat a jako výsměch od vaší společnosti nám přišel výtisk smlouvy z počítače, kde žádný podpis ani zmínka o žárovkách není. Babička ze strachu že ji budete dále pokutovat, nakonec 2.000,- Kč uhradila. Nyní proto doufáme, že neoprávněně vyžádanou částku vrátíte, protože je evidentní, že žádný důkaz o tom, že žárovky převzala, nemáte. Pokud tak neučiníte, předáme celý případ k řešení soudu, protože jste peníze vylákali podvodem. Věřím, že soud budou zajímat i zdravotní potíže, které jste tímto babičce způsobili, včetně následné hospitalizace v nemocnici. Že se nestydíte, takto okrádat a zastrašovat staré lidi. Děkuji za Vaše vyjádření, Lucie Zlatová.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2017 05:52, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2017 13:55, před 8 lety

Dobrý den, paní Zlatová,

děkuji za doplnění - případ projednám s vedením spolenčosti a budu Vás informovat prostřednictvím kontaktních údajů, které evidujeme na zákaznickém účtu Vaší babičky. Informovat Vás budu co nejdříve, nicméně bych Vás ráda požádala o trpělivost.

Věřím, že se nám případ podaří dořešit především ke spokojenosti Vaší babičky.

S pozdravem a přáním příjemného dne,

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.6.2017 15:42, před 8 lety


Lucie Zlatová

Dobrý den paní Schneiderová,

děkuji za Vaši odpověď. Počkáme na výsledek vašeho jednání a věříme, že vše dobře dopadne, protože jsme přesvědčeni, že úhrada 2.000,- Kč byla naprosto neoprávněná. Kdybychom žárovky měli, bez odkladu bychom je vrátili. Ještě mě napadlo připsat jméno Vašeho obchodního zástupce, který s babičkou jednal a telefonicky ji ujišťoval, že jí opravdu žádné žárovky nepředal - jedná se o pana Schwarze, to jen pro úplnost. Děkujeme a těšíme se na Vaši další odpověď. L.Z.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.6.2017 13:47, před 8 lety

Dobrý den, paní Zlatová,

platba za balení LED žárovek byla na zákaznickém účtu Vaší babičky zrušena, celá situace bude nyní dořešena s obchodním zástupcem - kolegové zajistí, aby se již podobná situace neopakovala.

Děkuji Vám za trpělivost a upozornění na jednání obchodního zástupce.

V případě dalších požadavků mě neváhejte znovu kontaktovat.

S pozdravem a přáním příjemného dne,

Monika Schneiderová
BEE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2017 19:55, před 8 lety


Lucie Zlatová

Dobrý den paní Schneiderová,

velice děkuji za vyřešení této nepříjemné situace.

Jsem ráda, že pravda v tomto případě zvítězila a vše se vysvětlilo.

Hezký den
Lucie Zlatová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.6.2017 15:35, před 8 lety

Dobrý den, paní Zlatová,

děkuji za zpětnou vazbu a prosím o uzavření Vašeho požadavku.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Monika Schneiderová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.7.2017 15:26, před 8 lety


Lucie Zlatová

Hodnocení: