Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Nebyla mi uznána reklamace na zimní boty, které jsem koupil dceři 6.11.2016 v obchodě CCC v Praze na Černém Mostě. Obuv byla dle doporučení již před prvním použitím a i následně impregnována a čištěna pouze šampónem, který mi byl v podstatě vnucen při koupi obuvi. Hned po několika použitích se obuv začala rozlepovat a pouštět barvu již při mírném dešti, natož pak ve sněhu. Obuv zanechávala barevné skvrny na pokožce, ponožkách a na sněhu.
Důvodem zamítnutí bylo, že se jedná o vycházkovou obuv do "suché zimy".
S tímto rozhodně nesouhlasím.
Dále už při podání stížnosti byla obsluha velmi nepříjemná a nekompetentní nebo se mi snažila lhát o mých právech, nepoznám, kde byla pravda.
To samé platilo o vyřízení reklamace, v podstatě mi řekla, že jí to nezajímá, že z jejího pohledu si dcera boty po měsíci kompletně zničila sama a ať se klidně obrátím na ČOI.
2220590000015 OBUV GI01-TREMP-1737
Vrácení peněz, musel jsem dceři koupit nové boty a pochopitelně z bot vyrostla.
|
Tweet |
Při výběru obuvi je žádoucí sledovat označení obuvi. Každý druh obuvi má svá omezení a je nutné s nimi počítat jak při užívání bot, tak hlavně při jejich reklamaci. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku, o způsobu použití a údržby výrobku a také o nebezpečí, které plyne z jeho nesprávného použití nebo údržby. Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit. S ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly podány písemně.
Neupozornil-li prodejce předem o vlastnosti obuvi (vycházková obuv vhodná jen do "suché zimy") zákazníka, potom dle § 2161 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel trvat na tom, že se věc nehodí k účelu, ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Zimní boty jsou z logiky věci používány v zimě, kdy padá sníh. Lze tedy dovodit, že je tu předpoklad, že je bude zákazník moci užívat i do sněhu, když se jedná o zimní obuv.
Při porušení této informační povinnosti může být prodávajícímu od České obchodní inspekce uložena sankce za správní delikt. Podrobnější informace ohledně této problematiky je možné nalézt mimo jiné také na adrese: https://www.dtest.cz/clanek-2363/davejte-pozor-jakou-obuv-kupujete.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.