Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti jsem objednala hrnce, které přišly poškozené. Hrnce jsem následně reklamovala s tím, že chci vrátit peníze. Zaslala jsem doporučenou poštou dle instrukcí na internetových stránkách a odeslala kopii podacího lístku emailem )částka poštovného 178,-) Společnost mi vrátila pouze nejnižší možné poštovné, které na svých stránkách nabízejí (částka poštovného 95,-). Na infolince mne paní nepustila ani ke slovu, když jsem ji oponovala a vysvětlila ji, že porušují zákon, položila mi telefon. Zbylé poštovné mi vráceno nebylo.Společnost porušila § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a jednali v rozporu s občanským zákoníkem, konkrétně § 2174.
Sada nádobí s mramorovým povrchem15 ks Carbon Metallic Line
Vrácení zbylé části mnou zaplaceného poštovného.
|
Tweet |
Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím ke vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit. To znamená, že prodávající není povinen kupujícímu hradit skutečně vynaložené náklady, pokud spotřebitel například nevyužil nejlevnější možnost dopravy. V takovém případě prodávající hradí jen poměrnou část odpovídající nejlevnější možné variantě.
Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku se náklady na dodání rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybere dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.