Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#15335Zničené brýle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.03.2017, před 8 lety

Martin Dudek

Znění stížnosti

Dne 24. 3. 2017 jsem nastoupil do vlaku: Ex 533 z Prahy do Českých Budějovic, odjezd 15:02 z Hl. nádraží v Praze.

Při vystupování v Českých Budějovicích mě sevřeli automatické dveře, které reaguji na pohyb, následkem čehož mi byli zničeny brýle. Dveře jsem se pokoušel při sevření odtlačit rukou, toto však pomohlo až po cca 2-3sec. kdy se mi už snažil pomoci cestující, který vycházel za mnou.

Průvodčí dveře zkontroloval a řekl mi že mám smůlu, že dle jeho názoru dveře fungují normálně tedy bez chybně. Avšak na těsnicí gumě dveří bylo jasně vidět "vtlačení gumy" do vnitř v místě, kde jsem se rukou pokoušel dveře od sebe "odstrčit"

Celková škoda: 250 Kč.

Ochota průvodčího věc řešit nulová.

Naštěstí to byli pouze levné brýle a mě je 20 let takže mi nějaké pevnější sevření dveří neublížilo, ale pokud by to bylo dítě mohlo by to skončit jinak. Nicméně průvodčí nechtěl řešit, jelikož nemám svědky a otlačenina na gumy od dveří a jasná deformace brýlí (ohnutí dovnitř - jako kdyby Vám na ně někdo šlápl) mu nestačila jako dostačující důkaz.


Požadované řešení

Zkontrolování dveří, kontaktování hl. průvodčího s kterým jsem toto řešil následná omluva pořp. proplacení škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2017 15:55, před 8 lety

Podle § 2927 občanského zákoníku je dopravce povinen nahradit škodu vzniklou z provozu dopravního prostředku. Povinnosti nahradit škodu se nemůže provozovatel zprostit, byla-li škoda způsobena okolnostmi, které mají původ v provozu. Jestliže došlo ke zranění spotřebitele nebo poškození či zničení jeho osobních věcí v souvislosti s přepravou ve vozech ČD nebo při pobytu v prostorách ČD, přístupných pouze s platným jízdním dokladem, může spotřebitel dle bodu 330 smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu uplatnit náhradu škody u společnosti České dráhy, a.s., odbor právní, Nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 12:33, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.