Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24. 3. 2017 jsem nastoupil do vlaku: Ex 533 z Prahy do Českých Budějovic, odjezd 15:02 z Hl. nádraží v Praze.
Při vystupování v Českých Budějovicích mě sevřeli automatické dveře, které reaguji na pohyb, následkem čehož mi byli zničeny brýle. Dveře jsem se pokoušel při sevření odtlačit rukou, toto však pomohlo až po cca 2-3sec. kdy se mi už snažil pomoci cestující, který vycházel za mnou.
Průvodčí dveře zkontroloval a řekl mi že mám smůlu, že dle jeho názoru dveře fungují normálně tedy bez chybně. Avšak na těsnicí gumě dveří bylo jasně vidět "vtlačení gumy" do vnitř v místě, kde jsem se rukou pokoušel dveře od sebe "odstrčit"
Celková škoda: 250 Kč.
Ochota průvodčího věc řešit nulová.
Naštěstí to byli pouze levné brýle a mě je 20 let takže mi nějaké pevnější sevření dveří neublížilo, ale pokud by to bylo dítě mohlo by to skončit jinak. Nicméně průvodčí nechtěl řešit, jelikož nemám svědky a otlačenina na gumy od dveří a jasná deformace brýlí (ohnutí dovnitř - jako kdyby Vám na ně někdo šlápl) mu nestačila jako dostačující důkaz.
Zkontrolování dveří, kontaktování hl. průvodčího s kterým jsem toto řešil následná omluva pořp. proplacení škody.
|
Tweet |
Podle § 2927 občanského zákoníku je dopravce povinen nahradit škodu vzniklou z provozu dopravního prostředku. Povinnosti nahradit škodu se nemůže provozovatel zprostit, byla-li škoda způsobena okolnostmi, které mají původ v provozu. Jestliže došlo ke zranění spotřebitele nebo poškození či zničení jeho osobních věcí v souvislosti s přepravou ve vozech ČD nebo při pobytu v prostorách ČD, přístupných pouze s platným jízdním dokladem, může spotřebitel dle bodu 330 smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu uplatnit náhradu škody u společnosti České dráhy, a.s., odbor právní, Nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.