Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#15348Naúčtované SMS, které nebyly reálně odeslány, neuznání reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.03.2017, před 8 lety

Vojtěch Rózsa

Znění stížnosti

Dobrý den. Za první dva měsíce tohoto roku mi bylo naúčtováno za leden 67 sms za 334 kč a z únor 105 sms za 524 kč , v podrobném vyúčtování je známo že všechny sms byly na jediné číslo do Singapuru. Samozřejmě jsem neodesílal žádné sms do zahraničí. Po podání a vyřízení reklamace ze strany O2 mi bylo zděleno že věc byla prošetřená a že vše je v pořádku. Chtěl bych se zeptat jak se proti tomuto dá bránit.
Zajímavé je že od doby podání reklamace už žádné sms do zahraničí účtované nemám.


Produkt

Free cz


Požadované řešení

Navracení částky která mi byla naúčtovávána za službu kterou jsem nepoužil. Omluvu nepožaduji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2017 07:54, před 8 lety

V případě, že spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním za SMS do zahraničí ze strany operátora, může uplatnit reklamaci vyúčtování podle § 64 odst. 7 a 8 zákona o elektronických komunikacích. Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejku anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.

Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen zveřejnit a též ve smlouvě uvést způsob uplatnění reklamace vyúčtování cen za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit.

Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.

Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že operátor uplatněnou reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace.

Ne vše, co najde spotřebitel na vyúčtování od operátora, je tzv. službou elektronických komunikací. Prémiové SMS, kterými je možné zaplatit hromadnou dopravu nebo parkování, či vysoce zpoplatněné linky s předčíslími 900–909, jsou ve vyúčtování záludné. Operátor má za úkol hovor spojit nebo SMS doručit a pak vybrat cenu, která je daná charakterem a formátem linky. Problémy s obsahem či cenou ale musí řešit přímo s poskytovatelem služby. Kdo konkrétní linku provozuje, se dozví spotřebitel na webových stránkách www.platmobilem.cz. Kodex operátorů ohledně premiových sms je k dispozici zde: http://www.platmobilem.cz/kodexy-sluzeb.aspx.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.3.2017 16:17, před 8 lety

Hezký den,
na základě vámi podané reklamace byly prověřovány odeslané SMS a také byla provedena kontrola, zda skutečně zprávy odešly. Jelikož jsme nezaznamenali žádnou chybu a v případě, že by došlo k chybě v účtovacím sytému, projevila by se tato chyba u všech zákazník stejného účtovacího období. U jiných uživatelů jsme však takovou potíž nezaznamenali. Pokud by tedy z vašeho telefonu zprávy neodešly, nebyly by ani zaúčtované. Takové chování zařízení můžou způsobit také neověřené aplikace, které pak např. pro autorizaci mohou odesílat zprávy na zahraniční čísla.
Je mi líto, ale v tomto případě musím potvrdit stanovisko reklamace, kde trváme na tom, že je neoprávněná.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2017 04:41, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2017 08:30, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.